Studia I Stopnia - Oligofrenopedagogika z tyflopedagogiką
CeleW dniu 30 maja 2003 r. Minister Edukacji Narodowej i Sportu nadał Wyższej Szkole Społeczno - Przyrodniczej w Lublinie uprawnienia do prowadzenia studiów zawodowych na kierunku Pedagogika specjalna w specjalności Oligofrenopedagogika z tyflopedagogiką.
Studia licencjackie na kierunku Pedagogika specjalna trwają trzy lata, program przewiduje ponadto 15 tygodni praktyk zawodowych.
Absolwenci tego kierunku przygotowani są do pracy w ośrodkach szkolno-wychowawczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, poradniach psychoterapeutycznych, zakładach karnych, ośrodkach "MONAR-u", schroniskach dla nieletnich, sądownictwie.
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych mogą ubiegać się o przyznanie stypendium socjalnego wypłacanego z budżetu MENiS.
Plan studiów dziennych przewiduje 2200 godzin zajęć w postaci wykładów i ćwiczeń (studia zaoczne - 1760 godzin).
Oligofrenopedagogika - pedagogika zajmująca się edukacją dzieci z dysfunkcją intelektualną.
Tyflopedagogika - pedagogika zajmująca się wychowaniem i nauczaniem osób z wadami wzroku (niedowidzenie).
W ramach specjalności od III roku studiów dla minimum 30 osobowych grup studentów mogą być tworzone specjalizacje np. oligofrenopedagogika i tyflopedagogika z resocjalizacją, pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika terapeutyczna, praca socjalna i inne.
Praktyki15 tygodni praktyk
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjekierunek: Pedagogika specjalna
specjalność: Oligofrenopedagogika z tyflopedagogiką
1 Filozofia
2 Socjologia
3 Informatyka
4 Język obcy ( do wyboru)
5 Wychowanie fizyczne
6 Metody badań pedagogicznych
7 Przedmiot do wyboru
8 Biomedyczne podstawy rozwoju
9 Psychologia ogólna
10 Psychologia rozwojowa i osobowości
11 Historia wychowania
12 Psychologia kliniczna
13 Pedagogika ogólna
14 Dydaktyka
15 Pedagogika specjalna
16 Pedeutologia z deontologią zawodu
17 Prawo oświatowe
18 Genetyka
19 Emisja głosu
20 Media w edukacji osób niepełnosprawnych
21 Diagnostyka pedagogiczna
22 Edukacja i rehabilitacja osób niewidomych i słabowidzących
23 Edukacja i rehabilitacja osób niesłyszących i słabosłyszących
24 Edukacja i rehabilitacja osób upośledzonych umysłowo
25 Edukacja i rehabilitacja osób przewlekle chorych
26 Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością ruchową
27 Edukacja i rehabilitacja osób niedostosowanych społecznie
28 Muzykoterapia
29 Biblioterapia
30 Logopedia
31 Ustawodawstwo dla niepełnosprawnych
32 Arteterapia
33 Seminarium dyplomowe
34 Ortodydaktyka
35 Teoria i praktyka integracji społecznej
36 Wychowanie dzieci niepełnosprawnych
37 Psychologia upośledzonych umysłowo
38 Psychologia niewidomych i słabowidzących
39 Metodyka edukacji wczesnoszkolnej
40 Metodyka wychowania i nauczania w klasach młodszych dzieci upośledzonych umysłowo 41 Metodyka nauczania upośledzonych umysłowo w klasach starszych
42 Wychowanie i nauczanie głębiej upośledzonych umysłowo
43 Metodyka wychowania i nauczania niewidomych i słabowidzących
44 Orientacja i poruszanie się niewidomych w przestrzeni
45 Usprawnianie wzroku słabowidzących
46 Metodyka wychowania niepełnosprawnych w internecie
47 Reedukacja dzieci z trudnościami w uczeniu się z metodą pracy kor. - wyrównawczej