CeleAbsolwent kierunku „Zarządzanie” specjalizacja „Marketing” zdobywa pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania podmiotów gospodarczych w warunkach konkurencji. Akcent położony został na umiejętność planowania i organizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa w warunkach integracji europejskiej i globalizacji. Absolwent specjalizacji jest przygotowany do pracy w działach marketingu i sprzedaży dużych i małych przedsiębiorstwach krajowych oraz zagranicznych. Posiada kompetencje skutecznego zarządzania zarówno całymi podmiotami gospodarczymi, jak i marketingiem przedsiębiorstwa. Jest sprawnym i kompetentnym pracownikiem zarówno na stanowiskach kierowniczych, jak i specjalistycznych. Ma odpowiednie kwalifikacje do pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych, w firmach konsultingowych, firmach doradztwa personalnego a także do otwierania i prowadzenia własnych podmiotów gospodarczych. Celem specjalności jest przekazanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do prowadzenia działań marketingowych w przedsiębiorstwie. Obejmują one zarówno działania analityczne oraz planowanie strategiczne, jak i operacyjną koordynację działalności marketingowej przedsiębiorstwa.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeW ramach specjalizacji rozwijane są przede wszystkim umiejętności prowadzące do przyjęcia perspektywy marketingowej w przedsiębiorstwie. Wiąże się to z tworzeniem orientacji na klienta, prowadzeniem badań preferencji klientów, aktywnym wpływaniem na wybory klientów przez promocję oraz planowaniem działań marketingowych w perspektywie strategicznej. W gospodarce rynkowej umiejętność planowania i wdrażania strategii marketingowej jest kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa. Kompetencje absolwenta specjalizacji marketing obejmują badania marketingowe, analizy rynku, planowanie marketingowe oraz dobór narzędzi marketingu-mix. W wyniku procesu kształcenia student zapozna się z relacjami pomiędzy przedsiębiorstwem a otoczeniem. Zajęcia umożliwią zdobycie umiejętności przeprowadzania badań marketingowych, a następnie przez ich odpowiednią analizę oraz przewidywania zachowań konsumenta na rynku. Student będzie potrafił wybrać właściwą strategię działań i opracować plan marketingowy. Program wykładów pozwoli także na zdobycie wiedzy w dziedzinie planowania, organizowania i kontrolowania działań marketingowych w przedsiębiorstwie. Program ma rozwijać umiejętności pozwalające na efektywne wykorzystywanie komputerowych narzędzi wspomagania działań marketingowych. Obejmują one zarówno oprogramowanie pozwalające na tworzenie planów marketingowych ( Excel, Word), jak i prezentacji multimedialnych (PowerPoint). Przykładowe przedmioty realizowane na specjalizacji;
* Zastosowanie rozwiązań internetowych w marketingu
* Komunikacja marketingowa
* Aktywizacja sprzedaży
* Rozwój nowego produktu