Studia I Stopnia - Marketing

Więcej informacji

Studia I Stopnia - Marketing

  • Cele Sylwetka Absolwenta Specjalista o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający rozległą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk ekonomicznych, dotyczącą problemów funkcjonowania organizacji, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, umiejętności komunikowania się, negocjonowania i pracy w zespole, skutecznego działania w warunkach gospodarki rynkowej i pracy w krajach Unii Europejskiej, instytucjach, przedsiębiorstwach, organach administracji państwowej. Jest przygotowany do zorganizowania i efektywnego prowadzenia własnej firmy. Może podjąć studia wyższe II stopnia. Jest wyposażony w umiejętności narzędziowe: - wszechstronną znajomość pracy z komputerem, - biegłą znajomość dwóch języków obcych wraz z elementami słownictwa specjalistycznego z zakresu jezyka biznesu.
  • Praktyki Zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 12 lipca 200 r w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia (Dz. U. nr 164 poz. 1166) praktyki studenckie stanowią integralną część programu kształcenia, trwają 4 tygodnie podczas wakacji po II roku studiówi. Są one konfrontacją nabytej wiedzy teoretycznej z realiami ekonomicznymi, sprawdzianem przydatności wiedzy w zakresie kierunkowych i specjalistycznych przedmiotów nauczania, pozwalają studentom sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe. Badane przedsiębiorstwa i instytucje stanowią także obszar penetracji ekonomiczno-organizacyjnej w celu zebrania materiałów do pracy dyplomowej. Program praktyk powstaje w ścisłej wspólpracy uczelni z przedsiębiorcami, bankami i innymi instytucjami realizującymi praktyki zawodowe studentów. Miejsce praktyk może wyznaczyć uczelnia lub student wyszukuje sam. Ich koordynatorem jest pełnomocnik d/s praktyk studenckich.
  • Profil słuchacza / wymogi Warunki przyjęcia: - ukończenie szkoły średniej ogólnokształcącej lub zawodowej (matura), - terminowe złożenie wymaganych dokumentów, - wniesienie opłat wpisowego Dokumenty: - świadectwo dojrzałości w oryginale, - wypełniony pakiet druków (pobranych w dziekanacie), - 4 fotografie o wym. 4x5 cm, - karta zdrowia kwalifikująca na studia wyższe.
  • Tutuł uzyskany Licencjat
  • Szczegółowe informacje Kierunek: Zarządzanie
    Specjalnośc: Marketing

    Merytoryczną podstawę kształcenia stanowią ogólne ramowe programy edukacji oraz autorskie programy szczegółowe. W programach ramowych występują prezentacje struktur blokowo-podmiotowych z uwzględnieniem zasad korelacji i ciągłości wiedzy oraz określenie pełnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację programu danego przedmiotu z uwzględnieniem liczby godzin i rodzaju zajęć w poszczególnych semestrach i latach studiów.
    W szczegółowych programach autorskich są określone cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze przedmiotu, zakres wiadomości i umiejętności kształconych w toku studiów, treści formy i instrumenty dydaktyczne, szczegółowa tematyka, wymiar godzin oraz literatura.
    Zarówno w konstrukcji ogólnej ramowych programów, jak i w ich uszczegółowieniu w autorskich programach przedmiotowych niezbędne jest przestrzeganie zasad:
     - selektywności, ciągłości i spójności wiedzy,
     - korelacji międzyprzedmiotowej i wewnątrzprzedmiotowej,
     - strukturyzacji treści dydaktycznych.

    Program kształcenia w WSMiB zawiera osiem bloków przedmiotowych skupionych w trzech modułach:

     - moduł A - przedmioty dla wszystkich specjalności,
     - moduł B - przedmioty kierunkowe dla dwu pokrewnych specjalności,
     - moduł C - przedmioty specjalistyczne towarzyszące seminarium dyplomowemu.

    PRZEDMIOTY
    KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO


        *  Podstawy psychologii
        * Podstawy socjologii
        * Wychowanie fizyczne
        * Języki obce
        * Technologia informacyjna
        * Własnośc intelektualna
        * Sport (studia dzienne)

    PRZEDMIOTY
    PODSTAWOWE


    # Podstawy zarządzania
    # Nauka o organizacji
    # Mikroekonomia
    # Rynki finansowe
    # Finanse publiczne
    # Matematyka
    # Wstep do prawa
    # Statystyka (opisowa)

    PRZEDMIOTY
    KIERUNKOWE


        *  Zachowania organizacyjne
        * Zarządzanie projektami
        * Zarządzanie zasobami ludzkimi
        * Zarządzanie jakoscią
        * Informatyka w zarządzaniu
        * Podstawy marketingu
        * Badania marketingowe
        * Rachunkowość finansowa
        * Finanse przedsiębiorstwa

        * Język obcy w biznesie
        * Prawo cywilne
        * Prawo gospodarcze
        * Międzynarodowe stosunki gospodarcze
        * Geografia ekonomiczna
        * Logistyka
        * Przewidywanie i symulacja w biznesie
        * Finanse jednostek samorządowych

    PRZEDMIOTY   SPECJALNOŚCIOWE

    specjalność:
    Marketing


        * Zarządzanie i planowanie marketingowe
        * Strategie marketingowe
        * Marketing w handlu i usługach
        * Zachowania nabywców
        * Nowoczesne formy i srodki promocji
        * Public relations
        * Biznes plan
        * Etyka w biznesie
        * Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie
        * Wykład monograficzny
        * Seminarium dyplomowe


     Podczas studiów w WSMiB studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami informatycznymi niezbędnymi do prowadzenia prac biurowych wymaganych podczas procesu zarządzania firmą i wspólczesnym biznesem. Program nauczania informatyki składa się z wykładów wprowadzających prowadzonych przez jeden semestr oraz dwusemestralnych ćwiczeń praktycznych  w laboratoriach komputerowych. W skład ćwiczeń wchodzą zajęcia z obsługi komputera w środowisku lokalnym i sieci INTERNET oraz wykorzystania programów biurowych ( MS Word, MS Works, MS Excel ).
    Na trzecim roku studiów, podczas realizacji specjalności "informatyka w zarządzaniu" w programie zajęć wykorzystywany jest program MS Access.

    Języki obce w Wyższej Szkole Marketingu i Biznesu stanowią ważny blok programowy. Program edukacji językowej obejmuje języki: angielski, niemiecki, hiszpański i francuski. Na I i II roku studiów studenci uczą się dwóch języków obcych. Na roku III wybierają jeden język obcy, w którym się specjalizują. 
    Autorskie programy językowe oferują nowe spojrzenie i nowatorskie podejście do nauczania i uczenia się języków obcych. Programy językowe powstają w oparciu o poziom umiejętności studenta, jego potrzeby, oczekiwania i zainteresowania. Celem programów jest przygotowanie studenta do płynnego i swobodnego porozumiewania się językiem obcym w życiu codziennym i zawodowym.
Więcej informacji

Inne informacje związane z marketing

  • Studia I Stopnia - Marketing

  • Centrum: Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Komunikacja Marketingowa w Biznesie - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Marka jako Element Komunikacji Marketingowej - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Marketing Instytucji Finansowych - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zarządzanie Oświatą

  • Centrum: WSP-Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie Personelem Łódź

  • Centrum: SKK- Studium Szkolenia Kadr w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie Personelem Bydgoszcz

  • Centrum: SKK- Studium Szkolenia Kadr w Bydgoszczy
  • Więcej informacji