CeleStudia na kierunku Kulturoznawstwo w Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi są, poprzez swój interdyscyplinarny charakter, propozycją unikatową w skali kraju. W programie kształcenia znalazła się szeroka paleta nie tylko przedmiotów typowych dla studiów kulturoznawczych, ale również – zwłaszcza na poszczególnych specjalnościach (do wyboru) – wiele interesujących przedmiotów z zakresu nauk społecznych i humanistycznych, a nawet z zakresu informatyki, umieszczanych zazwyczaj w programach studiów na kierunkach: Stosunki międzynarodowe, Zarządzanie, Filologia czy Informatyka. Absolwent kierunku między innymi potrafi analizować zjawiska kulturowe i społeczne w skali globalnej, regionalnej, państwowej i lokalnej, zna zasady ekonomiczne i prawne oraz techniki organizacji i zarządzania, uzyskuje wiedzę na temat sposobów oddziaływania, funkcji oraz znaczenia współczesnych mediów i kultury audiowizualnej.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeKierunek: Kulturoznawstwo
Przedmioty wspólne i treści kształcenia dla wszystkich studentów kierunku Kulturoznawstwo:
* Wychowanie fizyczne
* Język obcy
* Technologia informacyjna
* Podstawy prawa i ochrona własności intelektualnej
* Psychologia
* Socjologia
* Podstawy ekonomii
* Podstawy zarządzania
* Wstęp do wiedzy o kulturze
* Retoryka i kultura języka
* Semiotyka
* Metodologia badań społecznych i kulturoznawczych
* Historia filozofii i antropologia filozoficzna
* Filozofia i etyka społeczna
* Socjologia i antropologia kultury
* Komunikowanie społeczne
* Społeczeństwa i kultury Europy
* Sztuka europejskiego kręgu kulturowego
* Kultury oraz religie Azji i Afryki
* Międzynarodowe stosunki kulturalne
* Komunikowanie międzykulturowe
* Estetyka
* Sztuki plastyczne
* Wiedza o literaturze
* Wiedza o sztukach scenicznych
* Historia i teoria kultury
* Współczesna kultura audiowizualna
* Organizacja i funkcjonowanie instytucji kulturalnych
* Wprowadzenie do public relations
* Wykłady monograficzne
* Seminarium dyplomowe
Studenci mogą dodatkowo wzbogacić i profilować swoje umiejętności praktyczne oraz wiedzę dzięki możliwości wyboru jednej ze specjalności oferowanych w ramach kierunku. Do wyboru pozostają następujące specjalności:
* Zarządzanie i public relations
* Studia europejskie i międzynarodowe
* Kultura i język angielski
* Informatyka i kultura informacyjna
Rynek pracy i perspektywy
Dzięki bogactwu treści programowych studiów przyszły absolwent będzie wszechstronnie przygotowany do pracy nie tylko w różnych instytucjach upowszechniania kultury: mediach (tradycyjnych i elektronicznych), muzeach, teatrach, kinach, agencjach reklamowych i public relations, ale również – w zależności od wybranej przez studenta specjalności – do zajmowania stanowisk wymagających wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu Stosunków międzynarodowych (praca w organizacjach i instytucjach międzynarodowych lub krajowych współpracujących z zagranicą oraz w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych), Zarządzania (praca w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania oraz menedżera w instytucjach publicznych lub przedsiębiorstwach), Filologii angielskiej (praca w wydawnictwach, redakcjach czasopism, środkach masowego przekazu, turystyce i sektorze usług, gdzie wymagana jest dobra znajomość języka i kultury angielskiej), a nawet Informatyki (realizacja projektów informatycznych z zakresu systemów operacyjnych, sieci komputerowych, baz danych i inżynierii oprogramowania, projektowanie systemów i elementów systemów komunikacji człowiek-komputer).
Ponadto absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia i uzyskania tytułu magistra, również na innych kierunkach niż Kulturoznawstwo, w szczególności – w zależności od ukończonej specjalności – na kierunkach:
* Zarządzanie
* Stosunki międzynarodowe
* Filologia angielska
* Informatyka