Studia I Stopnia - Komunikacja w Stosunkach Międzynarodowych

Więcej informacji

Studia I Stopnia - Komunikacja w Stosunkach Międzynarodowych

  • Cele Kształcenie w zakresie KOMUNIKOWANIA W STOSUNKACH MIĘDZYNARODOWYCH ma na celu zapoznanie studentów z głównym tworzywem polityki międzynarodowej i zagranicznej, jakim jest komunikowanie się. Tradycyjnym, bardzo wydajnym, ale też wysoce zinstytucjonalizowanym i sformalizowanym instrumentem komunikacji dwustronnej i wielostronnej między państwami jest dyplomacja. Studenci tej specjalności poznają jej struktury, metody oraz specyficzne ramy pracy, jakimi jest protokół dyplomatyczny. Lobbing, czyli wpływania grup interesu na decyzje polityczne jest szybko rozwijającym się zawodem, zwłaszcza w kontekście członkostwa Polski w UE, w której skomplikowanych ramach jedynie znawca wie, kogo i jak przekonywać. Proponowana specjalizacja dostarcza studiującym odpowiednią do tego wiedzę. Coraz częściej stosunki międzynarodowe kształtowane są przez interakcje pomiędzy polityką a opinią publiczną przy pomocy mediów komunikacji masowej i technik politycznych, public relations (PR). Wiedza o tym, jak działają światowe media i jak je umiejętnie wykorzystywać jest niezbędna dla każdego, kto chce działać na arenie międzynarodowej
  • Profil słuchacza / wymogi Dokumenty wymagane w procesie kwalifikacji: * oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości (nowa matura), * oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości z wynikami klasyfikacji końcowej (stara matura), * ankieta-podanie (druk do pobrania ze strony internetowej lub w rektoracie uczelni), * ankieta kandydata (druk do pobrania ze strony internetowej lub w rektoracie uczelni), * fotokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, * 4 fotografie (wymiar 35x45 mm - lewy profil z odsłoniętym uchem), * orzeczenie lekarskie (druk do pobrania ze strony internetowej lub w rektoracie uczelni). O podjęciu czynności kwalifikacyjnych decyduje kolejność składania dokumentacji, aż do wyczerpania limitu miejsc ustalanego w każdym roku akademickim przez Kanclerza Uczelni.
  • Tutuł uzyskany Licencjat
  • Szczegółowe informacje

    Kierunek: Stosunki Międzynarodowe

    Specjalność: Komunikacja w Stosunkach Międzynarodowych


    Kształcenie w tej specjalności zorientowane jest na:

    • teoretyczne i psychologiczne podstawy komunikacji
    • public relations
    • negocjacje
    • organizację i technikę służby dyplomatycznej
    • protokół dyplomatyczny
    • lobbing
    • medioznawstwo
    • politykę zagraniczną Polski

    Opcje kariery absolwenta:

    Absolwenci przygotowani są do pełnienia funkcji: referentów ds. współpracy międzynarodowej i europejskiej różnych instytucji, rzeczników prasowych (szczególnie: działających na terenie międzynarodowym), lobbystów. Po dalszych studiach magisterskich absolwenci mogą starać się o podjęcie kariery dyplomatycznej, do której będą dobrze przygotowani.     

    O. PRZEDMIOTY WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO

    O1. Przedmioty do wyboru

       1. Podstawy filozofii
       2. Podstawy psychologii
       3. Podstawy socjologii
       4. Europa a Polska w XX wieku
       5. Protokół dyplomatyczny
       6. Psychologia komunikacji społecznej
       7. Ochrona własności intelektualnej
       8. Metodyka prac promocyjnych

    O2. Technologia informatyczna

    O3. Język angielski w standardach LCCI

       1. Preliminary level - Pl
       2. Level one - L1
       3. Level two - L2
       4. Level three - L3

    O4. Wychowanie fizyczne - do wyboru

       1. Tenis
       2. Kulturystyka

    A. PRZEDMIOTY PODSTAWOWE

    A1. Prawo
    A2. Ekonomia
    A3. Demografia
    A4. Statystyka
    A5. Nauka o państwie
    A6. Historia stosunków międzynarodowych
    A7. Geografia polityczna i ekonomiczna
    A8. Polityka gospodarcza
    A9. Interpretacja prawnicza
    A10. Logika prawnicza
    A11. Nauka o organizacji
    A12. Zachowania organizacyjne

    B. PRZEDMIOTY KIERUNKOWE

    B1. Międzynarodowe stosunki kulturalne
    B2. Międzynarodowe stosunki polityczne
    B3. Międzynarodowe stosunki gospodarcze
    B4. Prawo międzynarodowe publiczne
    B5. Współczesne systemy polityczne
    B6. Organizacje międzynarodowe
    B7. Integracja europejska
    B8. Polityka zagraniczna Polski
    B9. Unia Europejska - geneza i problemy
    B10. Europa Wschodnia w polityce globalnej
    B11. Europa Wschodnia w polityce regionalnej
    B12. Procesy integracyjne we współczesnym świecie
    B13. Polska polityka Wschodnia
    B14. Polityki wspólnotowe Unii Europejskiej
    B15. Zarządzanie zasobami ludzkimi

    S. PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE - WYBIERALNE

    S1. Uwarunkowania światowej wymiany handlowej
    S2. Prawo wspólnotowe
    S3. Gospodarki i rynki państw Europy Wschodniej
    S4. Europejska współpraca społeczno-polityczna
    S5. Lobbing w Unii Europejskiej
    S6. Polityka regionalna Unii Europejskiej
    S7. Transformacja społeczno-polityczna w Europie Wschodniej
    S8. Polityka regionalna i koordynacja instrumentów strukturalnych UE
    S9. Polityka gospodarcza UE
    S10. Polityka ekologiczna UE
    S11. Komunikowanie międzynarodowe i polityczne
    S12. Polska w Europie - współczesne problemy polityczne
    S13. Transformacja ustroju politycznego Rosji
    S14. Etyka biznesu
    S15. Podstawy nagocjacji
    S16. Negocjacje międzynarodowe
    S17. Przedsięb. turyst. w międzynarodowym ruchu turystycznym
    S18. Praktyczne aspekty wykorzystania funduszy strukturalnych
    S19. Psychologia zarządzania
    S20. Logistyka międzynarodowa
    S21. Polsko-ukraińskie stosunki polityczne w XX wieku
    S22. Małe i średnie firmy w Europie
    S23. Stany Zjednoczone: polityka, gospodarka, społeczeństwo
    S24. Psychologia międzykulturowa
    S25. Transformacja nowych państw członkowskich UE
    S26. Polityka funduszy Unii Europejskiej
    S27. Organizacja i technika służby zagranicznej
    S28. Stosunki Polski z wybranymi krajami/regionami
    S29. Europa środkowa i Wschodnia a Unia Europejska
    S30. Bezpieczeństwo i współpraca Polski z Europą Wschodnią
    S31. Wartościowanie pracy
    S32. Public relation - teoria i praktyka
    S33. Międzynarodowe badania marketingowe

    Praca dyplomowa

    Seminarium dyplomowe z promotorem
    Seminarium dyplomowe

    Staże i ćwiczenia praktyczne

    Praktyka dyplomowa     

Więcej informacji

Inne informacje związane z stosunki międzynarodowe

  • Studia Licencjackie - Stosunki Międzynarodowe

  • Centrum: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna Ignatianum
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Stosunki Międzynarodowe - Specjalność Fundusze i Projekty Europejskie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Stosunki Międzynarodowe - Specjalność Biznes Międzynarodowy

  • Centrum: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
  • Więcej informacji
  • Master of Art in TransAtlantic Studies

  • Centrum: The Institute of American Studies and Polish Diaspora
  • Więcej informacji
  • Studia Doktoranckie - Stosunki Międzynarodowe

  • Centrum: Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia-Integracja europejska

  • Centrum: Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
  • Więcej informacji
  • Sukces w Marketingowym Zarządzaniu Małą i Średnią Firmą - Szkolenie

  • Centrum: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Więcej informacji