Studia I Stopnia - Komunikacja Społeczna i Dzienikarstwo
CeleWydział Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Zarządzania kształci profesjonalnie przygotowane kadry dla wszystkich przedsiębiorstw (w tym i instytucji prowadzących rekrutację i szkolenie kadr), dla instytucji prowadzących badania opinii i rynku, dla organów administracji lokalnej. Program kształcenia zapewnia dużą różnorodność przekazywanych treści nauczania, co pozwala absolwentom swobodnie poruszać się na rynku pracy i być gotowym do podejmowania różnorodnych wyzwań zawodowych. Socjologię należy uznać za optymalny profil kształcenia gwarantujący elastyczność planowania kariery zawodowej. W programie studiów duży nacisk położono na szeroko rozumianą sferę zarządzania zasobami ludzkimi, gdyż w tym obszarze - jak wynika z licznych obserwacji - wzrasta w ostatnim okresie zapotrzebowania na wykwalifikowane kadry.
Profil słuchacza / wymogiWymagane dokumenty: 1. świadectwo dojrzałości (oryginał lub oryginalny odpis) + kserokopia, 2. podanie wypełnione drukowanymi literami (druk dostępny w Dziale Promocji i Rekrutacji oraz do pobrania bezpośrednio ze strony), 3. cztery matowe fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych, 4. kserokopia dowodu osobistego + dowód do wglądu, 5. zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia studiów na wybranym kierunku (zaświadczenie powinno uwzględniać nazwę wybranego kierunku studiów, np fizjoterapia i być wystawione nie wcześniej niż 12 m-cy wstecz), 6. kserokopia dowodu wpłaty wpisowego + oryginał do wglądu, 7. mężczyźni - książeczkę wojskową do wglądu. 8. Kandydaci na kierunek fizjoterapia zobowiązani są dołączyć do dokumentów podpisane oświadczenie.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeKierunek: socjologia
Specjalność: Komunikacja Społeczna i Dziennikarstwo
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwenci socjologii dzięki wiedzy zdobytej podczas studiów, z uwzględnieniem praktyk studenckich, mogą stać się poszukiwanymi pracownikami działów personalnych i szkoleniowych różnorodnych firm i organizacji, specjalistami w dziedzinie badań społecznych, czy wreszcie osobami odpowiedzialnymi za public relations, kontakty instytucji z klientami i mediami. Istotną umiejętnością będzie także tworzenie i wykorzystywanie technik komunikacji międzyosobowej w relacjach przedstawiciel instytucji - klient, co łączy się z rosnącą popularnością postępowania w sytuacjach tzw. „pierwszego kontaktu”.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I DZIENNIKARSTWO
Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi mechanizmami społecznego komunikowania: ukazania zasad działania opinii publicznej, prezentacja mechanizmów wykorzystywanych w działaniach propagandowych, zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat kształtowania i percepcji przekazów reklamowych oraz uwarunkowaniami skutecznego oddziaływania reklamy. Studenci zapoznają się także z etycznym kontekstem komunikowania społecznego w różnych środowiskach społecznych.
PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY
Historia dziennikarstwa
Socjologia kultury popularnej
Sponsoring i lobbing
Socjologia zawodu dziennikarskiego
Analiza i interpretacja danych z zastosowaniem pakietu SPSS
Public relations
Komunikacja międzykulturowa
Marketing polityczny
Manipulacje społeczne
Edukacja medialna
Socjologia społeczeństwa sieciowego
Społeczeństwo obywatelskie
Socjologia reklamy
Polskie stereotypy
Zarządzanie stresem zawodowym
Etyka mediów
Seminarium licencjackie