Profil słuchacza / wymogiStudia I stopnia (licencjackie 3-letnie) * oryginału świadectwa dojrzałości * podanie o przyjęcie (do pobrania w dziekanacie lub ze strony internetowej) * 4 fotografii kolorowych (studia zaoczne), 5 fotografii kolorowych (studia dzienne) * ksero z dowodu osobistego i książeczki wojskowej (s. 2,3,6,7) * dowodu wpłaty wpisowego * orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeKomunikacja społeczna
Program specjalizacji:
A. Kursy propedeutyczne:
prawo administracyjne
etyka życia publicznego
marketing instytucji politycznych
polityka ochrony środowiska
retoryka i erystyka
podstawy statystyki
B. Kursy fakultatywne:
komunikacja społeczna
stylistyka wypowiedzi publicznej
psychologia zachowań społecznych
public relations
prawo prasowe i prawo autorskie
kultura i media
media a społeczeństwo
warsztaty językowe
psychologiczne mechanizmy oddziaływań społecznych
teoria decyzji i dyrektywy socjotechniczne
Perspektywy zawodowe
Absolwent studiów na kierunku politologia posiądzie wiedzę z zakresu podstawowych przedmiotów politologicznych oraz wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie komunikacja społeczna. Zostanie wyposażony w umiejętności analizowania i podejmowania decyzji politycznych, zbierania i hierarchizowania informacji. Nabędzie wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodów związanych nie tylko z prasą, radiem i telewizją, lecz także z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej - w stosunkach publicznych, reklamie, promocji.
Zostanie przygotowany do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających umiejętności interpersonalnego komunikowania, przykładowo w:
organach samorządu terytorialnego,
sferze administracji państwowej i samorządowej
instytucjach i organizacjach międzynarodowych
różnego typu przedsiębiorstwach
firmach podejmujących działania w zakresie współpracy przygranicznej
urzędach publicznych zajmujących się obsługą podmiotów zagranicznych
organach partii politycznych
instytucjach pożytku publicznego
pracowników firm doradczych z zakresu tzw. "łowców głów"
pracowników szeroko rozumianej sfery usług
instytucjach badania opinii społecznej
firmach, jako osoby odpowiedzialne za strategie marketingowe, organizowanie kampanii reklamowych