CeleStudenci specjalności komunikacja rynkowa i PR wyposażani są w rozległą, praktyczną wiedzę na temat szeroko rozumianej komunikacji marketingowej organizacji - od pozyskiwania informacji rynkowych po przeprowadzanie kampanii promocyjnych. Są tym samym przygotowywani do pracy w odpowiednich działach funkcjonalnych przedsiębiorstw i innego typu podmiotów oraz w firmach oferujących usługi w tym zakresie. Poza posiadaniem specjalistycznej wiedzy dotyczącej m.in. sprzedaży, reklamy, public relations oraz ilościowych i jakościowych badań marketingowych, absolwenci specjalności dysponują umiejętnościami w zakresie opracowywania projektów badawczych i sporządzania programów działań komunikacyjnych organizacji.
Profil słuchacza / wymogiStudia I stopnia (licencjackie 3-letnie) * oryginału świadectwa dojrzałości * podanie o przyjęcie (do pobrania w dziekanacie lub ze strony internetowej) * 4 fotografii kolorowych (studia zaoczne), 5 fotografii kolorowych (studia dzienne) * ksero z dowodu osobistego i książeczki wojskowej (s. 2,3,6,7) * dowodu wpłaty wpisowego * orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeStudia I Stopnia (licencjackie, 3 letnie)
Komunikacja Rynkowa i PR
Program specjalności obejmuje m.in. takie przedmioty specjalizacyjne, jak:
public relations,
zarządzanie reklamą,
komunikacja interpersonalna,
negocjacje,
nowoczesne technologie komunikowania.
systemy operacyjne,
programowanie w Internecie,
bazy danych w Internecie,
bezpieczeństwo systemów informatycznych,
informatyka w zarządzaniu
internet w biznesie
projektowanie systemów informatycznych
sieci komputerowe i bazy danych
multimedialne technologie informacyjne
lokalne sieci komputerowe
internet i języki programowania stron www
handel elektroniczny
nowoczesne techniki projektowania systemów informacyjnych
Po ukończeniu tej specjalności absolwenci będą potrafili m.in.: stworzyć skuteczny program komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, sprawdzać skuteczność prowadzonych działań promocyjnych, budować wizerunek instytucji, czy też współpracować z agencją reklamową i Public Relations.
Ponadto, absolwenci tej specjalizacji będą wyposażeni w umiejętności z obszaru e-biznesu, będą więc oni potrafili m.in.: efektywnie wykorzystywać zasoby sieci Internet w biznesie, np. w handlu i bankowości, prowadzić działania marketingowe przy użyciu Internetu, wykorzystywać sieci informatyczne do sprawnego funkcjonowania firm w warunkach e-biznesu, wykorzystywać sieci informatyczne do sprawnego funkcjonowania firm w warunkach e-biznesu, czy też wykorzystywać technologie internetowe w zakresie wspomagania decyzji ekonomicznych
Perspektywy zawodowe
Absolwenci tej specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie między innymi w:
w firmach jako specjalista ds. komunikacji z rynkiem, którego zadaniem będzie przekazywanie na rynek informacji o firmie i jej ofercie;
w firmach jako specjalista ds. PR;
w działach marketingowych firm o różnej wielkości, gdzie będą odpowiedzialni za komunikację rynkową oraz marketingową firm oraz za opracowywanie strategii marketingowych;
w firmach gdzie zajmują się konstruowaniem serwisów internetowych z uwzględnieniem wykorzystania w nich przekazu multimedialnego i dostępu do baz danych;
w firmach różnych wielkości, gdzie będą odpowiadać za administrowanie serwisami internetowymi ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa pracy w sieciach rozległych oraz projektowania internetowych i intranetowych baz danych;
firmach software'owych, przy tworzeniu oprogramowania dla potrzeb e-biznesu;
agencjach konsultingowych, doradzając w dziedzinie informatycznego wspierania różnorakich działań organizacji, w których wykorzystywane mogą być technologie internetowe, projektowania, tworzenia oraz administrowania oprogramowaniem służącym do wspomagania rozwiązywania ekonomicznych problemów organizacji gospodarczej.