CeleKoncepcja kształcenia i sylwetka absolwenta w zakresie specjalności HOTELARSTWO l TURYSTYKA. Absolwenci tej specjalności przygotowani będą do pracy w podmiotach gospodarczych oraz organizacjach zajmujących się hotelarstwem i turystyką. Celei zakres kształcenia stacjonarnego (dziennego) i niestacjonarnego (zaocznego) ekonomistów na poziomie wyższym zawodowym, w ramach proponowanych specjalności, wynikają z kilku przesłanek. Jedną z nich jest rosnący popyt ze strony gospodarki turystycznej i jej podmiotów (głównie przedsiębiorstw turystycznych) na wysoko kwalifikowanych specjalistów znających specyfikę branży usług turystycznych, rynkowe reguły funkcjonowania przedsiębiorstw, posiadających wiedzę z zakresu marketingu usług, umiejących diagnozować i kształtować rynek turystyczny, na którym działają.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeHotelarstwo i Turystyka
Celem studiów na tej specjalności jest:
• nabycie wiedzy o funkcjonowaniu gospodarki rynkowej i zachowaniu się podstawowego podmiotu gospodarczego w warunkach silnej konkurencji wewnętrznej i zewnętrznej, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży turystycznej (przedsiębiorstw organizacji i obsługi ruchu turystycznego),
• nabycie i rozwijanie umiejętności diagnozowania rynków turystycznych (międzynarodowych, krajowych i regionalnych) dla określenia rynków docelowych (stanowiących przedmiot zainteresowania każdego przedsiębiorstwa turystycznego),
• nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw kierowania przedsiębiorstwem turystycznym,
• nabycie umiejętności organizowania i obsługi różnego rodzaju imprez turystycznych oraz świadczenia szerokiej gamy usług turystycznych oferowanych przez biura podróży i zakłady hotelarskie,
• zdobycie umiejętności samodzielnego twórczego myślenia w kategoriach sukcesu rynkowego z jednoczesnym przewidywaniem gospodarczych konsekwencji działań rynkowych,
• zdobycie umiejętności swobodnego nawiązywania kontaktu z ludźmi, opartego na nowoczesnych środkach komunikowania się (techniki komputerowe), elementach psychologii oraz znajomości języków obcych (stąd nacisk na kształcenie językowe).
Uczelnia oferuje poza programem merytorycznym studiów także naukę dwóch języków na poziomie zaawansowanym: język angielski i niemiecki oraz dodatkowo jednego na poziomie podstawowym (spośród: francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego i rosyjskiego).
Ponadto w ramach programu studiów student odbywa praktykę zawodową w hotelach i biurach turystycznych zarówno w kraju jak i za granicą. Studenci odbywający praktyki w firmie PORTO CARRAS GRAND RESORT oraz sieci hotelowej GRECOTEL (Grecja) zarabiają dziennie od 14 do 18 EURO oraz mają zapewnione nieodpłatne wyżywienie i zakwaterowanie.
Uczelnia ma podpisane umowy o współpracy z 11 partnerskimi szkołami wyższymi.
Organizowany jest także kurs pilotów wycieczek oraz studyjne wycieczki do krajów atrakcyjnych turystycznie (Włochy, Francja, Wielka Brytania), w ramach których studenci uzyskują praktyczne umiejętności profesjonalnego organizowania imprez turystycznych.
Absolwenci tych specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w podmiotach gospodarczych oraz organizacjach branży turystycznej i agroturystycznej lub prowadzić własne hotele i motele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, kempingi, sanatoria i uzdrowiska, gospodarstwa agroturystyczne, a także biura podróży w kraju i za granicą.