CeleCelem kształcenia na kierunku Zarządzanie i Marketing jest z jednej strony zdobycie przez studentów wszechstronnej, interdyscyplinarnej wiedzy, a z drugiej umiejętności praktycznych i specjalistycznych kwalifikacji w zakresie wybranej specjalności. Absolwenci Zarządzania i Marketingu posiadają umiejętność praktycznego zastosowania w pracy zawodowej bogatego zbioru metod i technik organizatorskich, opanowane instrumentarium potrzebne do analiz ekonomiczno-finansowych, badania rynku, zarządzania projektami, a także dobrą znajomość problematyki zarządzania międzynarodowego, zwłaszcza w realiach Unii Europejskiej. Ponadto absolwenci są biegli w obsłudze komputera i dobrze władają przynajmniej jednym językiem obcym. Absolwenci rozumieją współczesne rozwiązania cywilizacyjne, są otwarci na świat i innych ludzi oraz cechuje ich wysoka etyka zawodowa. Posiadają wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczną pracę w charakterze menedżera, jak i właściciela przedsiębiorstwa. Potrafią zaprojektować biznes produkcyjny i usługowy, strukturę organizacyjną firmy, opracowywać wnioski inwestycyjne i kredytowe. W czasie studiów poznali zasady zarządzania ludźmi i komunikowania się w organizacji; potrafią przeprowadzić badania i analizy rynkowe, przyswojone mają umiejętności promowania i reklamy. Są również przygotowani do pracy w sektorach wysokich technologii, nabyli umiejętności stymulowania procesów innowacyjnych i ich wdrażania. Absolwenci kierunku Zarządzanie i Marketing, dzięki licznym zajęciom prowadzonym interaktywnie, opanowują sztukę prezentowania i przekonywania. W ramach nauki odbywają również praktyki u polskich i zagranicznych pracodawców. Są bardzo dobrze przygotowani do kontynuowania studiów na poziomie magisterskim.
Profil słuchacza / wymogiWARUNKI KWALIFIKACJI NA STUDIA na studia stacjonarne (dzienne) - według kolejności zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc. na studia niestacjonarne (zaoczne) - według kolejności zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc. Wymagane dokumenty: oryginał świadectwa dojrzałości oraz świadectwo ukończenia szkoły średniej (lub duplikat na oryginalnym druku); podanie o przyjęcie na studia; umowę określającą warunki odpłatności za studia w WSZiNS w Tychach (w 3 egzemplarzach) dowód wpłaty wpisowego
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacje
Przedmioty na specjalności Handel Międzynarodowy:
Język obcy
II język obcy
Mikroekonomia
Makroekonomia
Matematyka
Statystyka opisowa
Podstawy ekonometrii
Technologie informacyjne
Podstawy zarządzania
Nauki o organizacji
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Informatyka w zarządzaniu
Marketing
Badania marketingowe
Finanse
Zachowania organizacyjne
Zarządzanie strategiczne
Rachunkowość finansowa
Zarządzanie produkcją / Metody i techniki organizatorskie
Zarządzanie logistyką
Finanse przedsiębiorstwa
Prawo /podstawy
Bezpieczeństwo publiczne / Dowodzenie
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Socjologia z elementami psychologii / Elementy filozofii
Sport
Etyka biznesu / Multikulturowość we współczesnym zarządzaniu
Studia realizowane są w systemie semestralnym. Każdy semestr kończy się sesją zaliczeniową i egzaminacyjną. Tok studiowania określony jest Regulaminem Studiów. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów tradycyjnych i aktywnych, ćwiczeń, zajęć seminaryjnych, warsztatów i lektoratów. W czasie studiów stacjonarnych obowiązuje praktyka dyplomowa, przy organizowaniu której student musi wykazać się dużą aktywnością.
Zajęcia na studiach stacjonarnych (dziennych) prowadzone są od poniedziałku do piątku.
Zajęcia na studiach niestacjonarnych (zaocznych) odbywają się w trybie co tygodniowym lub co dwa tygodnie zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem - w piątkowe popołudnia oraz w soboty i niedziele.
Studenci mają prawo do tworzenia organizacji uczelnianych, są zachęcani do pracy w AIESEC, tworzenia własnego pisma i innych form aktywności w Uczelni poza nauką.