CeleW erze komputerów, sieci elektronicznych i e-biznesu, efektywne zarządzanie firmą wymaga zaangażowania nowej klasy specjalistów. Za cel stawiamy sobie wykształcenie nowej generacji menedżerów rozumiejących realia i potencjalne możliwości e-biznesu. W prowadzeniu działalności wirtualnej należy pamiętać, że Internet tworząc nowe możliwości, stworzył także nowe wyzwania, do których zaliczyć można powstanie platform elektronicznych C2C (konsument - konsument), B2C (przedsiębiorstwo - konsument), B2B (przedsiębiorstwo - przedsiębiorstwo) i innych. Poznanie realiów organizacji i funkcjonowania tych platform, to podstawa prowadzenia działalności, nie tylko w sposób tradycyjny, ale przed wszystkim w przestrzeni wirtualnej. Każda firma powinna w możliwie największym zakresie wykorzystać potencjał Internetu dla prowadzenia procesów wymiany między przedsiębiorstwami i klientami. Po specjalizacji możesz pracować w firmach: * handlowych i usługowych, zajmując się rozwojem technik e-commerce, dzięki którym przedsiębiorstwo zyskuje klientów w każdym zakątku świata, * świadczących usługi internetowe, odpowiadając za odkrywanie nisz rynkowych, wdrażanie najnowszych osiągnięć teleinformatycznych wspomagających bieżącą działalność i zarządzanie firmą.
Profil słuchacza / wymogiWymagane dokumenty * oryginał świadectwa maturalnego * w przypadku nowej matury - ksero świadectwa ukończenia szkoły średniej * wypełniony kwestionariusz osobowy (dostępny w Biurze Rekrutacji: Wydział w Poznaniu). * 4 zdjęcia dowodowe * kserokopia dowodu osobistego * mężczyźni - kserokopia 1 i 2 strony książeczki wojskowej * zaświadczenie lekarskie o zdolności do studiowania. * dowód wniesienia opłaty wpisowej na konto WSHiR lub osobiste dokonanie wpłaty w kasie WSHiR.
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeHandel Elektroniczny
Studia w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości trwają trzy lata. Każdy rok akademicki podzielony jest na semestry, które trwają około piętnastu tygodni. Po każdym z nich następuje sesja egzaminacyjna, trwająca dwa tygodnie. W czasie zimowej i letniej sesji egzaminacyjnej student zdaje egzaminy i zaliczenia przewidziane programem studiów.
Trzy pierwsze semestry mają charakter ogólny i przygotowują studentów z zakresu:
* współczesnej teorii przedsiębiorstw,
* prawa gospodarczego,
* handlu i marketingu,
* zarządzania,
* finansów i rachunkowości,
* podatków.
Na drugim roku studiów (po ukończonym trzecim semestrze) studenci wybierają specjalizację. Program realizowany w trakcie kolejnych semestrów skupia się na przedmiotach specjalizacyjnych, stanowiących jednocześnie podstawę do przygotowania pracy dyplomowej.
Studia kończą się obroną pracy dyplomowej oraz uzyskaniem tytułu licencjata.
Przedmioty specjalizacyjne
* Prawo cywile i handlowe,
* Bankowość,
* Systemy informatyczne zaplecza e-biznesu,
* Techniczna infrastruktura e-biznesu,
* Komputerowa ewidencja gospodarcza,
* Gospodarka i instytucje Unii Europejskiej,
* Komunikacja i negocjacje w biznesie,
* Prawo konkurencji,
* Narzędzia e-biznesu,
* Ubezpieczenia,
* Sprawozdawczość i analiza finansowa,
* Obrót papierami wartościowymi,
* Promocja w obrocie gospodarczym,
* Handel i usługi elektroniczne,
* Międzynarodowe prawo handlowe,
* Standardy jakości w obrocie gospodarczym,
* Elektroniczna bankowość,
* Polityka handlowa Unii Europejskiej,
* Finanse międzynarodowe,
* Obrót gospodarczy,
* Język obcy biznesowy,
* E-biznes,
* Podstawy psychologii zarządzania,
* Rachunkowość zarządcza,
* Ekonomiczne problemy ochrony środowiska,
* Seminarium.