Studia I Stopnia - Dziennikastwo i Komunikacja Społeczna-Specjalizacja Dziennikarska
Profil słuchacza / wymogiPrzyjęcie na studia odbywa się na podstawie złożenia kompletu dokumentów: - świadectwo dojrzałości - podanie o przyjęcie na studia (druk WSUS) - kwestionariusz osobowy (druk WSUS) - kserokopia dowodu osobistego - kserokopia książeczki wojskowej (w przypadku mężczyzn) - 3 fotografie - potwierdzenie wpłaty wpisowego
Tutuł uzyskanyLicencjat
Szczegółowe informacjeProgram studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna:
Podstawy teorii komunikacji
Komunikacja międzykulturowa
Logika z semiotyką
Komunikacja medialna
Komunikacja artystyczna – komunikacja w sztukach widowiskowych
Główne zasady komunikacji literackiej
Obyczaj jako system komunikacji kulturowej
Komunikacja w reklamie
Fotografia w prasie
Komunikacja w negocjacjach
Kultura języka
Komunikacja niewerbalna
Komputer w pracy dziennikarza
Retoryka
Aktorstwo społeczne
Socjologia ogólna
Socjologia kultury
Socjologia mediów
Ekonomika mediów
Kultura indoeuropejska
Etykieta menedżera
Wspólnota Europejska i jej instytucje
Antropologia kulturowa współczesnego świata
Komunikacja symboliczna
Filozofia
Encyklopedia prawa
Prawo mediów
Prawo własności intelektualnej
Psychologia stosunków interpersonalnych
Marketing polityczny
Polski system polityczny
Podstawy zarządzania
Podstawy marketingu
Ekonomia
Podstawy public relations
Metody pozyskiwania i przetwarzania informacji
Metody badań medioznawczych
Prasoznawstwo
Media lokalne i środowiskowe
Organizacja pracy dziennikarza i rzecznika prasowego
Warsztat pracy dziennikarza i rzecznika prasowego
Organizacja pracy w redakcji
Lektorat języka angielskiego lub niemieckiego
Informacja naukowa Podstawy dokumentacji
Wychowanie fizyczne
Seminarium dyplomowe
Specjalizacja dziennikarska:
Absolwent WSUS, uzyskujący tytuł licencjata w zakresie specjalizacji dziennikarskiej, po trzech latach zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń i warsztatów prowadzonych przez doświadczonych dziennikarzy prasy, radia i telewizji, z powodzeniem podejmować może pracę w mediach. Czekają na niego także miejsca zatrudnienia w sferze public relations, praca na stanowiskach rzecznika prasowego firm i instytucji, w agencjach reklamowych i marketingowych. Opuszcza mury Uczelni bogatszy o wiedzę o współczesnej rzeczywistości politycznej, społecznej, ekonomicznej, kulturalnej i medialnej.