Strategia Budowania i Zarzązania Marką Firmy - Szkolenie
Szczegółowe informacjeSzybkie tempo życia i szum informacyjny zmusza klientów do wyboru najważniejszych treści. Przyzwyczajenie i świadomość marki jest często podstawą decyzji zakupowych.
Umiejętność tworzenia zintegrowanej komunikacji marki jest niezbędnym elementem w kierowaniu małą i średnią firmą.
Wiedza dotycząca budowania i zarządzania marką jest kluczem do rynkowego sukcesu firmy i jej rozwoju.
Praktyczne korzyści uczestników z udziału w szkoleniu:
Umiejętność określenia poziomu świadomości własnej marki wśród grupy docelowej,
Badanie oczekiwań klientów w stosunku do oferowanego produktu,
Wiedza dotycząca znaczenia elementów marketingu mix w podnoszeniu efektywności działania swojej firmy,
Dobór symboliki i elementów graficznych do tworzenia wizerunku własnej marki,
Umiejętność doboru narzędzi marketingowych w zależności od specyfiki marki,
Zbudowanie zintegrowanej strategii komunikacji marki.
Trener jest praktykiem marketingu. Ma doświadczenie w kreowaniu wizerunku firmy i budowaniu świadomości marki zwłaszcza w sektorze małych i średnich firm.
Praca w trakcie szkolenia opiera się o dyskusje, burze mózgów, ćwiczenia w parach i w grupach. Krótkie wykłady jedynie porządkują i wprowadzają nową wiedzę. Symulacja i analiza przypadku są podstawą doskonalenia umiejętności praktycznych uczestników. Dodatkowo spotkanie z praktykami i osobami z różnych branży pozwala na wymianę doświadczeń i opinii.
PROGRAM SZKOLENIA: 1. Wprowadzanie w temat, definiowanie pojęć
Zmiany zachodzące w marketingu
Orientacja marketingowa w małej i średniej firmie
Marketing a sprzedaż
Znak firmowy, tożsamość i wizerunek firmy
Marka firmy i marki produktów
Narzędzia komunikacji marketingowej
2. Dla kogo marka, czyli co powinniśmy wiedzieć o naszym odbiorcy?
Zaspokojenie potrzeb a zachwyt klienta
Grupa docelowa, kim jest nasz odbiorca
Lojalność klientów
Proces podejmowania decyzji zakupowych
Rozum i emocje w odbiorze marki
Reakcje klienta na zabiegi marketingowe
Satysfakcja i dysonans pozakupowy
3. Czym jest marka, czyli co sprzedajemy, a co kupuje klient?
Architektura marki, czyli dopasowanie firmy i oferty rynkowej
Budowanie spójnego wizerunku marki w oparciu o elementy marketingu mix
Poziomy produktu, produkt materialny i niematerialny
Cechy produktu, a wartości i korzyści dla klienta
Osobowość i skojarzenia w odbiorze marki
Obietnica marki – wytrwałość w jej dotrzymywaniu
Poziomy znaczenia marki
Nazwy i loga, czyli symbolika marki
4. Komunikacja marki, czyli jak budować markę firmy i produktów
Diagnozowanie marki, ocena stanu obecnego
Definiowanie pożądanego odbioru
System budowy świadomości marki (branding)
Zastosowanie marki w prezentacji i oznakowaniu firmy
Księga identyfikacji wizualnej – formalny zapis symboli i nośników
Opakowania, stylistyka i wzornictwo produktów
Narzędzia marketingu w budowaniu marki – zintegrowana komunikacja marki
Działania reklamowe i promocyjne, Public Relations
Nowoczesne instrumenty komunikacji z klientem przydatne w małej i średniej firmie