Specjalista ds. Rekrutacji i Selekcji - Certyfikowany Kurs
CelePrzekrojowy i kompleksowy charakter kursu pozwala na zdobycie niezbędnej wiedzy na temat planowania i przeprowadzania profesjonalnego procesu rekrutacji i selekcji kandydatów w organizacji. Uczestnicy zdobędą także umiejętności z zakresu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych i trafnego doboru kandydatów oraz zapoznają się z narzędziami rekrutacyjnymi wykorzystywanymi w praktyce rynkowej.
Szczegółowe informacjeKorzyści ze szkolenia: Dzięki praktycznemu charakterowi kursu uczestnicy posiądą aktualną wiedzę niezbędną do efektywnej pracy jako rekruter, m.in:
sporządzania profilu kandydata,
doboru właściwych źródeł pozyskiwania kandydatów i tworzenia atrakcyjnych ogłoszeń o pracę, analizy otrzymanych aplikacji.
Zdobędą umiejętność prowadzenia profesjonalnych wywiadów selekcyjnych,
doboru właściwego kandydata do stanowiska,
zapoznają się także z innymi skutecznymi technikami rekrutacyjnymi i narzędziami dostępnymi na naszym rynku.
Będą również przygotowani do planowania i organizowania całego procesu rekrutacji i selekcji
w firmie,
budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy na rynku oraz
efektywnej współpracy z klientem (wewnętrznym i zewnętrznym).
Czas trwania: 4 dni,zajęcia w godz. 9-16. Forma zajęć: mini-wykłady, mini-prezentacje, dyskusje moderowane, praca w zespołach.
PROGRAM KURSU: 1.Wprowadzenie:
definicja pojęć: rekrutacja i selekcja,
dobór strategii rekrutacyjnej do strategii firmy i planowanie potrzeb kadrowych,
etapy procesu rekrutacji i selekcji.
2. Rozpoczęcie procesu rekrutacji i selekcji:
podjęcie decyzji o zatrudnieniu i uwarunkowania formalne,
etapy i informacje kluczowe dla organizacji procesu rekrutacji i selekcji.
3. Określenie profilu kandydata:
kryteria formalne, zakres obowiązków i odpowiedzialności oraz kluczowe kompetencje,
sposoby budowania profilu kandydata,
dobór właściwych technik i narzędzi rekrutacyjnych.
4. Dobór efektywnych źródeł pozyskiwania kandydatów:
ogłoszenia w prasie, wortalach i serwisach internetowych,
baza danych kandydatów i źródła wewnętrzne,
inne źródła i niekonwencjonalne możliwości dotarcia do kandydatów,
współpraca z firmami doradztwa personalnego,
wybór najlepszego źródła w zależności od profilu kandydata i pracodawcy,
podaż kandydatów o określonej specjalności na rynku.
5. Konstruowanie ogłoszenia rekrutacyjnego:
aspekty prawne związane z rekrutacją i selekcją,
treść i wygląd ogłoszeń rekrutacyjnych,
budowanie wizerunku pracodawcy.
6. Analiza otrzymanych aplikacji:
analiza cv, listów motywacyjnych i innych otrzymanych dokumentów,
kryteria wyboru kandydatów do dalszych etapów selekcji.
7. Telefoniczna rozmowa kwalifikacyjna:
rozmowa telefoniczna jako pierwszy etap selekcji,
standardy prowadzenia rozmów telefonicznych.
8. Przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych:
logistyka wywiadów z kandydatami,
kwestionariusz rozmów kwalifikacyjnych i przygotowanie się do wywiadu z kandydatem,
sposoby prowadzenia notatek z rozmów,
9. Wywiad selekcyjny z kandydatem:
etapy rozmowy kwalifikacyjnej,
budowanie właściwej atmosfery spotkania,
rodzaje pytao i ocena ich efektywności,
weryfikacja cv,
metoda epizodyczna i wywiad kompetencyjny,
badanie motywacji kandydata do pracy na danym stanowisku,
błędy popełniane najczęściej podczas rozmów kwalifikacyjnych,
komunikacja niewerbalna oraz elementy skutecznej komunikacji z kandydatem.
10. Wybór odpowiedniego kandydata:
kluczowe kryteria i proces wyboru,
raport o kandydacie,
składanie oferty pracy wybranemu kandydatowi,
informacja zwrotna dla kandydatów odrzuconych,
zatrudnienie kandydata, wprowadzenie do firmy i ocena po okresie próbnym.
11. Pozostałe techniki i narzędzia selekcyjne:
Assessment Center,
testy psychologiczne, kwestionariusze osobowości i testy wiedzy,
próbki pracy, panele dyskusyjne oraz pozostałe techniki i narzędzia,
referencje,
12. Proces rekrutacji i selekcji w firmie:
polityka personalna a strategia rekrutacyjna,
procedury i instrukcje związane z rekrutacją i selekcją,
budowanie budżetu rekrutacyjnego,
oprogramowanie do zarządzania procesami rekrutacyjnymi w dużej firmie,
employer branding,
rola specjalisty HR w organizacji i ścieżka kariery,
rodzaje serwisu rekrutacyjnego, budowanie relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
oraz efektywna współpraca z biznesem,