Skuteczny Kierownik - Kierowanie Zespołem Pracowników - Szkolenie
CeleCelem zajęć jest trening umiejętności samodzielnej organizacji pracy kierowniczej, trening umiejętności skutecznego delegowania zadań podwładnym, trening umiejętności zarządzania czasem, trening umiejętności planowania oraz trening umiejętności kierowania zespołem pracowników .
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie przeznaczone dla kadry kierowniczej wszystkich szczebli oraz kierowników grup zadaniowych i projektowych .
Szczegółowe informacjeKORZYŚCI
Wysoka jakość
zajęcia prowadzą trenerzy posiadający przygotowanie i doświadczenie dydaktyczne w zakresie wykorzystywania aktywnych metod doskonalenia kompetencji. Kadra nastawiona jest przede wszystkim na przekazywanie wiedzy praktycznej, co ma decydujący wpływ na efektywność realizowanych szkoleń.
Praktyczna forma
szkolenie ma formę treningu umiejętności - podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji przez trenera, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania praktyczne, biorą udział w symulacjach i dyskusjach moderowanych, rozwiązują testy kompetencyjne, analizują przypadki rzeczywiste oraz dydaktyczne. Każde ćwiczenie podlega analizie i omówieniu (przez grupę oraz trenera) - uczestnicy otrzymują w ten sposób informację zwrotną. Duże doświadczenie dydaktyczne naszych trenerów gwarantuje bardzo efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na szkolenie.
Wzajemna wymiana doświadczeń
pomiędzy uczestnikami szkolenia, co pozwoli na weryfikację i doskonalenie umiejętności
Konsultacje z trenerem
Certyfikat ukończenia szkolenia.
PROGRAM RAMOWY
ORGANIZACJA PRACY KIEROWNICZEJ
Pojęcie zarządzania, funkcje zarządzania, istota pracy kierowniczej,
Zarządzanie czasem,
Podstawowe zagadnienia organizowania pracy własnej,
Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu,
Delegowanie, zasady skutecznej delegacji,
Przeszkody w delegowaniu i przezwyciężanie ich,
Ocena efektywności firmy i identyfikacja obszarów dysfunkcjonalnych
KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNIKÓW
Umiejętności kierownicze wg Katz'a,
Podstawy prawidłowych relacji interpersonalnych w zespole,
Rozwiązywanie konfliktów,
Wywieranie wpływu i kierowanie grupą,
Umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie,
Umiejętność uczenia innych,
MOTYWOWANIE, DYSCYPLINOWANIE i OCENA PRACOWNIKÓW
Efektywność systemu motywacyjnego,
Motywujące zachowanie się kierownika,
Trudne rozmowy - jak rozmawiać aby zmienić i motywować?