Skuteczny Handlowiec - Techniki Sprzedaży - Szkolenie
Cele* Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze skutecznymi technikami sprzedaży.
* Nabycie umiejętności przeprowadzania efektywnych rozmów handlowych z analizą potrzeb Klienta. Budowaniem relacji i prezentowaniem wartości dla Klienta.
* Rozwój efektywnych technik skutecznego komunikowania się, w zależności od zastanej sytuacji.
* Uczestnicy również dokonają samoanalizy w oparciu o kryteria zaproponowane przez trenera aby zidentyfikować obszary, gdzie najszybciej mogą wznieść się na wyższy poziom efektywności.
PraktykiMetodologia:
* Teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia - 20 % czasu szkolenia
* wiczenia indywidualne i zespołowe, gry sytuacyjne, autoprezentacja i odgrywanie ról - 80 % czasu szkolenia
Szkolenia VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Co oznacza, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
Ze względu to, iż szkolenie prowadzi doświadczony praktyk, zazwyczaj poruszane są również inne, indywidualne problemy zgłaszane przez uczestników. Tym co zazwyczaj chwalą nasi dotychczasowi Klienci jest fakt, iż nasze szkolenia są elastyczne i dostosowują się do potrzeb uczestników, tak aby każdy z nich odniósł jak największe korzyści, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu własnej efektywności.
Szczegółowe informacjeProgram: Ja handlowiec – właściwa postawa kluczem do sukcesu.
Dla kogo pracuję ?
Cechy idealnego handlowca.
Słabości, które przeszkadzają nam w zbliżaniu się do „ideału”.
Co wyróżnia wybitnych handlowców od miernot?
Jak zwiększyć własną motywację?
Indywidualny Plan Działania - wstęp.
Przygotowanie do wizyty/rozmowy telefonicznej.
Informacja najcenniejszym towarem.
Jakie informację posiadam a jakie mogę łatwo zdobyć?
Jak dobrze znam swoją ofertę. W czym jestem lepszy od konkurencji.
Jak dobrze znam ofertę konkurencji? W czym są lepsi ode mnie?
Analiza PCK (Potrzeby/Cechy/Korzyści)
Analiza APK (Analiza Przewagi Konkurencyjnej )kluczem do sukcesu sprzedażowego.
Złote zasady wędkarza.
Przynęta ma smakować Klientowi nie Tobie!
Technika „rzucania kamieni”.
Skąd mam wiedzieć co jest ważne dla Klienta?
Rola i znaczenie właściwie zadanych pytań.
„Najgłupsze” pytania, a mimo to często zadawane przez handlowców.
Moje 9,5 pytania, które zmiotą konkurencję z powierzchni Ziemi.
Pierwsze wrażenie, nawiązanie kontaktu.
Jak Cię widzą tak Cię piszą. - Rola i znaczenie „opakowania”.
Techniki wywierania pozytywnego pierwszego wrażenia.
Mowa ciała, dykcja, radzenie sobie z tremą i stresem (aktywne ćwiczenia z kamerą).
Komunikacja w relacji Klient/sprzedawca.
Argumentacja na podstawie Analizy Przewagi Konkurencyjnej.
Typologia słuchaczy/Klientów.
„Technologie” prezentacyjne.
Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
Prawa i techniki perswazji.
Zwroty „parzące” i „nęcące”.
Technika kwitowania pytań.
Etapy i przebieg rozmowy handlowej.
Jak nie wpaść w pułapki zastawiane przez Klientów?
Jak nie dać się „zatruć”, bo przecież klienci próbują to robić cały czas?
Czy rozmawiam z właściwą osobą?
Jak „łowić pstrągi?”
Metody wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi.
Klient się czepia! - Obiekcje, szansa, czy zagrożenie?
Klient podważa moją ofertę – czy jestem gotowy i przygotowany?
Techniki przełamywania obiekcji sceptycznego Klienta .
Sposoby finalizacji rozmowy sprzedażowej.
40 000 po raz trzeci! SPRZEDANE! - I co teraz?
Działania po sprzedażowe, zwiększające lojalność Klienta .
Budowanie „pełnych aktywnych referencji”.
UWAGA REKLAMACJA – (moduł realizowany w zależności od oczekiwań uczestników)
Reklamacja prezentem od Klienta?
Reklamacja a lojalność Klienta – Fakty i mity.
Indywidualny Plan Działania
Czy jestem gotów na nową jakość swojej pracy , ale i swojego życia?
Szczegółowe , pisemne wyznaczenie przez uczestników swoich celów osobistych i zawodowych.