CelePodwyższenie poziomu skuteczności sprzedaży. Szkolenie pozwoli wypracować własną metodę reagowania na oceny pozytywne i negatywne w kontakcie z klientem. Szkolenie jest oparte o podstawowe umiejętności, jakie są potrzebne profesjonalnemu sprzedawcy.
Szczegółowe informacjeKorzyści dla uczestników szkolenia:
Dzięki szkoleniu uczestnik przećwiczy efektywną komunikację z klientem w procesie sprzedaży i wypracuje strukturę własnej rozmowy sprzedażowej. Uczestnicy poznają sposoby radzenia sobie w tzw. "trudnych sytuacjach", czyli w momentach zażaleń i obiekcji klienta oraz nauczą się rozpoznawać sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji.
Adresaci szkolenia:
- przedstawiciele handlowi
- menadżerowie sprzedaży
- sprzedawcy bezpośredni, samodzielni sprzedawcy sklepowi
- telemarketerzy
- osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie i obsługę klientów
- osoby pracujące na promocjach.
Potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu:
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
Informacje dodatkowe:
Cena szkolenia obejmuje wszystkie niezbędne materiały szkoleniowe oraz serwis kawowy i lunch .
Program Szkolenia Dzień I
1. Wprowadzenie.
- Przedstawienie się trenera oraz uczestników.
- Zapoznanie z celami szkolenia.
- Badanie oczekiwań uczestników.
2. Sprzedaż- wprowadzenie.
- Czym jest sprzedaż ?
- Profil skutecznego sprzedawcy- Analiza SWOT słabych i mocnych stron, jako osoby prowadzącej sprzedaż.
- Co jest ważne dla przeciętnego klienta (w sytuacji leasingu)?
3. Zdobywanie wiedzy o kliencie.
- Struktura kontaktu z klientem -sprawne kierowanie przebiegiem rozmowy (wypracowanie modelowego sposobu rozmowy).
- Radzenie sobie z unikami klientów w początkowej fazie (hak na klientów-burza mózgów).
- Przejście od prezentacji do badania potrzeb klienta.
- Struktura i technika pytań w procesie sprzedaży.
- Prowadzenie rozmów- scenki symulacyjne wraz z omówieniem.
4. Relacja z klientem w procesie sprzedaży.
- Techniki skutecznego porozumiewania się- przedstawienie oraz przećwiczenie technik aktywnego słuchania.
- Bariery słuchania oraz bariery sprawnej komunikacji.
- Struktura i rodzaje pytań.
- Komunikacja niewerbalna- czyli mowa ciała w kontakcie z klientem.
- Prowadzenie rozmów- scenki symulacyjne wraz z omówieniem.
Dzień II 1. Sprawna prezentacja oferty:
- Zasada: cecha-zaleta-korzyść.
- Wypracowanie zasobów cech oraz korzyści produktu sprzedaży.
- Prezentacja korzyści.
- Zasady funkcjonowania pamięci: efekt pierwszeństwa, świeżości, powtórzeń, kontrastu- wykorzystanie w procesie sprzedaży.
- Scenki symulacyjne wraz z omówieniem.
2. Praca z zastrzeżeniami:
- Lista zastrzeżeń oraz wypracowanie sposobu reagowania na zastrzeżenia.
- Właściwe rozumienie obiekcji.
- Ćwiczenia rozmowy sprzedażowej z zastosowaniem zastrzeżeń i innych zaskakujących elementów.
-Techniki negocjacji oraz argumentacji- ćwiczenia.
3. Zasady zamykania oraz finalizowania rozmowy handlowej.
- Rozpoznawanie sygnałów kupna (sygnały werbalne i niewerbalne).
- Finalizacja sprzedaży.
- Zamykanie rozmowy.
4. "Dobre rady" przed rozpoczęciem pracy.
- Strach przed dzwonieniem oraz spotkaniem- sposoby radzenia sobie.
- Elementy zarządzanie sobą w czasie.
- Przygotowanie i organizacja warsztaty pracy.