Skuteczna Komunikacja Uczestników Organizacji - Szkolenie
Szczegółowe informacjeKORZYŚCI:
W trakcie zajęć uczestnik:
pozna zasady skutecznej komunikacji
nauczy się wybranych technik komunikacji
pozna praktyczne umiejętności publicznego wypowiadania swoich przekonań
nauczy się radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych wykorzystując w tym celu skuteczną komunikacj
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest zarówno do indywidualnych osób, jak i całych organizacji, które chcą podnieść efektywność wykorzystania czasu przez jej indywidualnych uczestników.
PROGRAM:
Techniki skutecznej są dość dobrze rozpoznane a dostęp do nich jest jedynie ograniczony umiejętnościami użytkownika. Jedną ze ścieżek służących zwiększaniu wachlarza stosowanych technik komunikacyjnych jest prawidłowo zrealizowany program szkoleniowy. By spełnić te wymagania proponowany program szkolenia obejmuje w skondensowanej formie zarówno podstawowe, jak i zaawansowane techniki komunikacji. Ważne z punktu widzenia efektywności szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności związanych z komunikacją.
Szkolenie w swojej strukturze podzielono na cztery obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy zrozumienia pojęć podstawowych, funkcji jakie pełni i skutków jakie przynosi umiejętność słuchania, odkrywania przed innymi swoich myśli i emocji, a także skutecznego wyrażania tego co dla nas ważne. Drugi obszar to odpowiedź na pytanie dlaczego niektórzy wykorzystują mowę ciała, właściwy język, prajęzyk i metakomunikaty, analizę transakcyjną w komunikacji częściej i skuteczniej od pozostałych i co z tego wynika. Trzeci obszar nawiązuje do sytuacji konfliktowych, asertywności, uczciwej kłótni i podstaw negocjacji. Ostatni obszar związany jest z umiejętnością wywierania wpływu, skutecznej komunikacji w małej grupie, wygłaszania przemówień publicznych i radzenia sobie w konkretnych sytuacjach np. rozmowy kwalifikacyjnej. Tak skonstruowana tematyka szkolenia ma pomóc uczestnikom organizacji we wzmocnieniu już wykorzystywanych, ale również na dopracowaniu nowych technik komunikacji. Istotnym częścią szkolenia w wymiarze praktycznym jest część ćwiczeniowa, uświadamiająca techniki komunikacyjne uczestnikom szkolenia.
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Sztuka skutecznego słuchania, przekazywania emocji i ekspresja wypowiedzi:
Pseudosłuchanie a słuchanie prawdziwe
Bariery na drodze skutecznego słuchania
Optymalne poziomy otwarcia
Ekspresja i pełna komunikacja
Taktyki komunikacji:
Przekaz werbalny i niewerbalny
Prajęzyk i meta komunikaty
Zasady analizy transakcyjnej
Różnice kulturowe i precyzowanie wypowiedzi
Przekaz werbalny i niewerbalny
Komunikacja w sytuacjach konfliktowych:
Asertywność w aktach komunikacji
Zasady uczciwej kłótni
Sytuacje konfliktowe w negocjacjach
Wywieranie wpływu na innych:
Strategie wywierania wpływu na innych
Zasady komunikacji w małej grupie
Komunikacja na forum publicznym
METODYKA ZAJĘĆ:
Zajęcia podzielone są na część teoretyczną oraz ćwiczenia: