Szczegółowe informacjeCel szkolenia
Savoir - vivre zawiera w sobie dwa człony oznaczające: potrafić, umieć - savoir, oraz żyć - vivre. W połączeniu tworzą wyrażenie, które rozumiane jest jako znajomość obyczajów i form towarzyskich, a także jako umiejętność postępowania i radzenia sobie w różnych złożonych sytuacjach życiowych. Dobre obyczaje to nie tylko kwestia tego kto komu się przedstawia pierwszy lub tego kto komu powinien ustąpić miejsca w środkach komunikacji miejskiej. To również kwestia kultury języka, stroju, zachowania przy stole.
Savoir vivre stał się jednym z najważniejszych wyznaczników profesjonalizmu firmy. Umiejętność właściwego zachowania się w każdej sytuacji przestała być już umiejętnością pożądaną, stała się koniecznością. Biznesowy savoir-vivre obowiązuje zarówno podczas spotkań biznesowych jak i towarzyskich, zaś znajomość zasad międzynarodowej etykiety ułatwia odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji ponieważ klient na równi z kompetencją merytoryczną kontrahenta ceni traktowanie z szacunkiem i uwagą oraz kulturalną obsługę.
Korzyści dla uczestników
Podstawy zachowania wywołujące planowane dobre wrażenie
Umiejętność doboru odpowiedniego stroju do okoliczności - znaczenie
Sztuka prezentacji zgodna z etykietą
Udoskonalenie komunikacji z klientem poprzez poznanie zasad etykiety
Poznanie zasad przyjmowania gości w miejscu pracy
Umiejętność powitania i towarzyszenia klientom w sytuacjach biznesowych
Bilety wizytowe: właściwy wygląd i wykorzystanie
Poznanie zasady tworzenia zaproszeń na różne okazje
Poznanie właściwej organizacji imprez, przyjęcia biznesowego
Szkolenie polecamy dla
Szkolenie polecane dla osób, które występują publicznie, prezentują siebie, swoje firmy i oferty klientom oraz partnerom biznesowym.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Interaktywne warsztaty poprzez dyskusje i inne techniki aktywizujące do nauki
Inspirujące przykłady i historie nawiązujące do branż, z których są uczestnicy
Praca indywidualna i zespołowa oraz burza mózgów
Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz innych dostępnych narzędzi
Program szkolenia
Język Savoir-vivre
wprowadzenie
w zależności od miejsca (praca / dom)
rodzaje powitań
biznes a życie towarzyskie
Meandry komunikacji
zasady powitania - przedstaw się, a powiem Ci, kim jesteś
prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy
cztery rodzaje tytułów oraz Pan/i - Ty
całowanie dłoni - gafy i wypaczenia
wymiana wizytówek
punktualność
pierwsze wrażenie i jego znaczenie w dalszym przebiegu zdarzeń
Zasady ogólne - co, gdzie, jak i kiedy?
trendy mody a klasyka
rodzaje ubiorów i ich kolorystyka
pory dnia i nocy
najczęstsze błędy
Zasady precedencji czyli kto pierwszy i dlaczego
ustalanie hierarchii osób i pozycji w biznesie
precedencja na spotkaniach biznesowych w biurze, na przyjęciu i w podróży
jak sobie radzić w trudnych i niezręcznych sytuacjach
Wizerunek biznesmena / bizneswomen
dobre rady
typy urody i osobowości
garderoba
Przyjęcia i spotkania
rodzaje
zasady tworzenia zaproszeń
zajmowanie miejsc w pomieszczeniach
korzystanie z telefonu
unikanie niezręcznych sytuacji
nakrycie, menu, potrawy i alkohole
Przemówienia i toasty
jak przemawiać - co warto wiedzieć przed wystąpieniem