Cele* Zbudowanie u uczestników świadomości własnego wizerunku
* Zapoznanie się z narzędziami i technikami prezentacyjnymi
* Poznanie niezbędnych zasad savoir-vivre'u biznesowego
Szczegółowe informacjeCzas trwania: 2 dni (14 godz.)
Program:
Autodiagnoza
Mocne i słabe strony mojego wizerunku
Wykorzystanie i podkreślenie własnych atutów
Obszary rozwojowe i zasoby, których potrzebuję najbardziej
Sztuka efektywnej autoprezentacji - budowanie kontaktu i zaufania w relacji z Klientem
Rola pierwszego wrażenia
Strój i estetyka wyglądu, dopasowanie stroju do charakteru spotkania /oficjalny, lunch/
Mowa ciała - postawa, gestykulacja, kontakt wzrokowy, przestrzeń, głos, słownictwo, budowanie i skracanie dystansu, aranżowanie przestrzeni
Spójność prezentowanego wizerunku - zgodność tego jak wyglądam z tym, co i jak mówię
Profesjonalna prezentacja oferty i towarów
Dopasowanie prezentacji oferty i towarów do Klienta charakteryzującego się określonym metaprogramem
Zasady skutecznej prezentacji ( np. dobór odpowiednich informacji i formy przekazu, podkreślanie atutów, tuszowanie słabych stron)
Zamiana cech oferowanego produktu na korzyści ważne dla Klienta
Savoir vivr'e biznesowy
Powitania, pożegnania, prezentacje
Umawianie spotkań
Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta w firmie
Gość zewnętrzny i wewnętrzny; gość honorowy; gość kłopotliwy
Zmniejszanie dystansu - przechodzenie na "Ty"
Etyka pracownika
Uczciwość i lojalność wobec firmy i jej szefostwa
Identyfikowanie się z firmą czyli utożsamianie interesów własnych z interesami zakładu pracy (pracodawcy)
Jestem wizytówką firmy
Wizyty służbowe i prywatne. Takt i wyczucie
Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
Składanie propozycji, zaproszeń
Nieproszeni goście
Rodzaje zaproszeń, skróty i szyfry na nich umieszczane
Gość w samochodzie (m.in. hierarchia miejsc w samochodzie)
Kultura przy stole
Jak poprawnie i elegancko jeść
Sytuacje trudne i nietypowe
Kultura picia; kawa, herbata - elegancki sposób serwowania i picia
Błędy, mity i stereotypy w trunkowym temacie
Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch i brunch