Studia adresowane są zwłaszcza do pracowników samorządu terytorialnego, pracowników urzędów gminnych, powiatowych, marszałkowskich oraz osób zamierzających podjąć zatrudnienie w administracji samorządowej.
Absolwent studiów podyplomowych zyska wiedzę z zakresu zarządzania i kierowania administracją samorządową, metod i technik negocjacji, komunikacji interpersonalnej, zarządzania wizerunkiem gminy. Ponadto zapozna się z różnymi dziedzinami prawa i administracji, podstawami finansów publicznych i samorządowych oraz z mechanizmem funkcjonowania UE, z polityką euroregionów, ze strategią zmian w samorządach terytorialnych występujących w krajach europejskich.
Studia podyplomowe podniosą kompetencje niezbędne do wykonywania pracy w różnych organach samorządu terytorialnego na stanowiskach kierowniczych, w urzędach administracji szczebla regionalnego zajmujących się rozwojem regionalnym i w wojewódzkich oraz powiatowych urzędach pracy.