Ryzyko w Logistyce Łańcucha Dostaw - Analiza i Zarządzanie - Szkolenie
Szczegółowe informacjeCEL SZKOLENIA:
Wyraźne określenie źródeł, rodzajów oraz przyczyn i skutków ryzyka oddziałującego na sferę logistyki w pojedynczych przedsiębiorstwach i w łańcuchach dostaw
Zapoznanie uczestników z prawidłowym przebiegiem oraz metodami i narzędziami analizy ryzyka w logistyce
Zapoznanie uczestników z prawidłowym przebiegiem oraz metodami i narzędziami zarządzania ryzykiem w logistyce
Rozwinięcie umiejętności przeprowadzania analiz ilościowych oraz jakościowych w zakresie identyfikacji, oceny i pomiaru ryzyka w logistyce
Nabycie umiejętności przewidywania i zapobiegania zagrożeniom wpływającym na łańcuchy dostaw
Wykształcenie zdolności dostrzegania i opisywania efektów oddziaływania ryzyka na sferę logistyki członka łańcucha dostaw oraz innych ogniw tego łańcucha.
KORZYŚCI:
Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy pracowników nabytej w trakcie procesu edukacji oraz w pracy
Dostarczenie pracownikom konkretnych metod i narzędzi do wykorzystania w procesach analizy i zarządzania ryzykiem ściśle w kontekście logistyki
Zaprezentowanie tzw. najlepszych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw oraz potknięć innych firm w tym zakresie (możliwość uczenia się na cudzych błędach)
Możliwość konsultacji/przedyskutowania bezpośrednio ze specjalistą problemów, problemów jakimi pracownicy przedsiębiorstwa mają do czynienia na co dzień w przedsiębiorstwie.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone jest dla starszych specjalistów i menedżerów wszystkich szczebli przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych, w tym:
Pracowników działów zakupów i zaopatrzenia
Pracowników działów handlowych, sprzedaży i ekspedycji
Pracowników działów utrzymania ruchu
Pracowników działów logistyki
Pracowników działów zarządzania łańcuchem dostaw
Dyrektorów/kierowników oddziałów przedsiębiorstw.
PROGRAM:
Szkolenie adresowane jest do tych aktywnych w biznesie Klientów, którym nie wystarcza bierne reagowanie na ryzyko, którego doświadczają zarówno oni, jak i ich dostawcy i klienci. Akcent położono na analizę i zarządzanie ryzykiem w sferze logistyki w kontekście powiązań firm z ich współpracownikami. Oprócz omówienia koncepcji procesów analizy i zarządzania ryzykiem (część wykładowa ok. 40%), przedstawione zostaną także metody i narzędzia praktycznej implementacji tych procesów (szerokie spektrum metod stosowanych w zarządzaniu organizacjami, zarządzaniu jakością i zarządzaniu projektami, które można z powodzeniem wykorzystać w logistyce). Uczestnicy będą też mogli się zapoznać z praktykami zarządzania ryzykiem w sferze logistyki różnych organizacji.
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Zagadnienia wstępne – wpływ niepewności i ryzyka na współczesne organizacje i łańcuchy dostaw, ryzyko w logistyce
Koncepcje procesów analizy i zarządzania ryzykiem w logistyce
Etapy analizy ryzyka w logistyce (identyfikacja, pomiar i ocena)
Praktyczne metody, techniki i narzędzia wdrożenia procesu analizy ryzyka w logistyce w organizacji (np. FMEA procesu, 5W2H, SWOT, indykatory ryzyka)
Etapy zarządzania ryzykiem w logistyce (planowanie, organizowanie, realizacji i kontrola)
Praktyczne metody, techniki i narzędzia wdrożenia procesu zarządzania ryzykiem w logistyce w organizacji (np. tworzenie polityki zarządzania ryzykiem, raportowanie, macierz reagowania na ryzyko)
Uwarunkowania udanego zarządzania ryzykiem w logistyce organizacjach, najlepsze praktyki.
METODYKA ZAJĘĆ:
Wykłady
Ćwiczenia, a w tym:
Dyskusje grupowe – omówienie danego problemu w grupach i dyskusja we wspólnym gronie celem pełniejszego zrozumienia omawianych problemów i odniesienia ich do sytuacji we własnej firmie
Analiza przypadków wybranych firm – analiza pytań do przypadków w grupach, dyskusja nad problemami firm, poszukiwanie rozwiązań
Zadania – analiza treści zadania, omówienie metodologii jego rozwiązania i rozwiązanie (wspólnie, w grupach, bądź indywidualnie)
Ćwiczenie projektowe – pełna analiza ryzyka w logistyce danego przedsiębiorstwa.