Ranking Skutecznej Komunikacji, Czyli Kobiety i Mężczyźni w Biznesie - Szkolenie
Szczegółowe informacjeSzkolenie jest skierowane do osób, które pracują w zespołach składających się z kobiet i mężczyzn, a szczególnie do menedżerów kierujących osobami płci przeciwnej oraz do wszystkich zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji interpersonalnych.
Po szkolenia uczestnicy będą potrafili:
skutecznie, osiągać cele w negocjacjach z różnymi osobami
sprawnie się porozumiewać w zespołach mieszanych i eliminować szum informacyjny
zapobiegać i neutralizować konflikty oraz polepszyć atmosferę w pracy
odpowiadać stosownie do percepcji i oczekiwań drugiej strony
właściwie przekazywać prośby, polecenia i uzyskiwać niezbędne informacje
Dostaną też odpowiedzi na poniższe pytania:
Na czym polegają różnice w stylu konwersacyjnym kobiet i mężczyzn.
Jak bezkonfliktowo współpracować z osobami przeciwnej płci?
Jaka wiedza i umiejętności potrzebne są kobiecie, aby skutecznie zarządzać zespołem, w którym przeważają mężczyźni?
O czym powinien pamiętać mężczyzna, pracując w zespole składającym się z kobiet?
Uczestnicy szkolenia będą też mogli uzyskać poprawę jakości swoich relacji w życiu prywatnym.
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie:
psychologii funkcjonowania kobiet i mężczyzn w konflikcie;
różnic w strategiach podejmowania decyzji przez obie płcie;
odmienności w sposobach przekazywania informacji przez kobiety i mężczyzn;
odmiennych sposobów zachowania się obu płci w trudnych sytuacjach;
kierowania zespołami składającymi się w większości z przedstawicieli przeciwnej płci niż szef;
typowych konwencji i strategii w relacjach kobiet i mężczyzn.
PROGRAM SZKOLENIA: 1. Męskie i kobiece stereotypy zagrażające dobrej współpracy:
cechy mężczyzn - cechy kobiet;
zachowania charakterystyczne dla każdej z płci;
kobiety i mężczyźni w okowach norm społecznych;
stereotypy w osobistych doświadczeniach;
skutki działania stereotypów dla funkcjonowania zespołów i firm;
2. Jakie reguły gry rządzą w świecie męskim a jakie w kobiecym i co z tego wynika:
główna zasada świata kobiet kontra główna zasada świata mężczyzn;
waga statusu a waga relacji w świecie kobiet i mężczyzn;
rola różnych typów informacji w relacjach kobiet i mężczyzn;
różnice w zachowaniach kobiet i mężczyzn w trudnych sytuacjach;
style komunikacji kobiet i mężczyzn w zależności od sfery;
męskie i kobiece wzorce prowadzenia dyskusji oraz ich efekty.
3. Style podejmowania decyzji, kierowania ludźmi i rozgrywania konfliktu w zależności od płci:
kobiecy a męski styl podejmowania decyzji – współpraca i rywalizacja;
wydawanie poleceń i wyrażanie swoich opinii według kobiet i według mężczyzn;
konwencjonalna agresja a konwencjonalna uprzejmość;
przyznanie się do winy, wzięcie odpowiedzialności, przepraszanie a kwestie statusu i relacji w świecie kobiet i mężczyzn;
kobiecy a męski styl zarządzania w nowoczesnym biznesie.
4. Budowanie skutecznej strategii współpracy między kobietami i mężczyznami.