Radzenie Sobie z Trudnymi Emocjami Pacjenta (lęk, złość, wstyd) - Szkolenie dla Lekarzy

Więcej informacji

Radzenie Sobie z Trudnymi Emocjami Pacjenta (lęk, złość, wstyd) - Szkolenie dla Lekarzy

  • Szczegółowe informacje
    Radzenie sobie z trudnymi emocjami pacjenta (lęk, złość, wstyd)
    W zawód lekarza wpisane jest, częstsze niż w innych profesjach, kontaktowanie się z osobami przeżywającymi silne emocje – złość (od niewielkiej irytacji do silnego wzburzenia), lęk (od niepokoju aż do lęku depresyjnego z poczuciem bezradności, beznadziejności) czy wstyd (przed tym jak sami postępują, jak wyglądają czy przed grupą studentów, stażystów itp.). Te uczucia przezywają nie tylko pacjenci, ale także ich bliscy, którzy często kontaktują się z lekarzami.
    Szkolenie to z jednej strony pozwoli zrozumieć i uświadomić sobie uczucia, które przeżywają pacjenci czy ich bliscy (pamiętając przede wszystkim o tym, że pojawiające się emocje nie są zależne od naszych chęci), a następnie pozwoli na wybór takich zachowań, które umożliwią skuteczną pracę z pacjentem.
     
    Podczas szkolenia zostaną poruszone następujące kwestie:
    • Natura emocji – jaki jest ich mechanizm pojawiania się
    • Sprzężenie zwrotne dodatnie i ujemne – czyli co nasila emocje a co je osłabia (konkretne zwroty, określenia, które stosujemy; reakcje niewerbalne)
    • Gaszenie agresji – zachowania, które wygaszają emocje pacjenta
    • Praca z lękiem – poznawanie obaw, wątpliwości
    • Poczucie wstydu – kiedy się pojawia i czego jest wyrazem – jak sobie z tym radzić

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich