CeleCelem studiów jest przygotowanie słuchaczy do umiejętnego prowadzenia działań z zakresu public relations i marketingu partnerskiego. Cel ten jest osiągany poprzez przekazywanie słuchaczom wiedzy na temat public relations, poszerzanie ich kompetencji w zakresie stosowania metod i narzędzi PR, kształtowanie umiejętności posługiwania się metodami skutecznej komunikacji społecznej (komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej, masowej, politycznej, publicznej), rozwijanie umiejętności kreowania wizerunku i budowania kontaktów z otoczeniem rynkowym firmy. Aby posiłkować się metodami i technikami PR, konieczne jest umiejętne wykorzystywanie wiedzy z dziedziny socjologii, psychologii społecznej, zarządzania i ekonomii. Celem studiów jest również kształcenie umiejętności tworzenia trwałych i efektywnych kosztowo powiązań z indywidualnym odbiorcą-klientem dzięki technologicznej rewolucji w zakresie gromadzenia informacji marketingowej.
Szczegółowe informacjeKorzyści
Ukończenie studiów podyplomowych Public Relations i Marketing Partnerski z jednej strony daje możliwość poznania wszelkich narzędzi public relations, z drugiej strony przygotowuje do skutecznego tworzenia, utrzymywania oraz umacniania dobrych relacji z klientami i partnerami firmy.
Praktyczny charakter studiów
Podczas zajęć słuchacze poznają konkretne wzorce dotyczące możliwości zastosowań wszystkich narzędzi i technik public relations oraz zalecenia i ostrzeżenia przed błędami. Absolwenci nauczą się kształtowania łatwej komunikacji z otoczeniem firmy. Poznają metody kreatywnej współpracy z dziennikarzami, skutecznego budowania wizerunku organizacji oraz postępowania w sytuacji kryzysowej. Dodatkowo słuchacze wykształcą zdolność gromadzenia i wartościowania danych rynkowych pozwalających na identyfikację docelowych klientów za pomocą analizy komputerowej. Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny, równolegle z wykładami prowadzone są zajęcia warsztatowe i treningi z zakresu psychologii, komunikacji społecznej, wystąpień przed mikrofonem i kamerą telewizyjną czy budowy programów public relations i analiz marketingowych.
Kadra
Zajęcia w ramach studiów prowadzą wykładowcy z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Uniwersytetu Gdańskiego, praktycy z doświadczeniem akademickim zatrudnieni w agencjach public relations, agencjach reklamowych, firmach konsultingowych i doradczych, przedstawiciele mediów (dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni), prawnicy. Każdego roku słuchacze studiów mogą wziąć udział w zajęciach w studiu radiowym oraz przed kamerami, przy współpracy doświadczonych dziennikarzy i redaktorów. Dzięki temu praktycznie poznają mechanizmy rządzące mediami. Wykładowcy na tym kierunku to m.in.: dr Ewa Bonk-Woźniakiewicz, Paweł Błaszkiewicz, Marlena Chociej, Anna Gapińska, Krzysztof Grabowski, Alina Kietrys (publicystka), Jacek Puchalski (Radio Gdańsk), Anna Sobecka (Radio Gdańsk), Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, Elżbieta Żurek.
Program
1. Istota public relations (12 godz.)
2. Zasady sprawnego komunikowania (12 godz.)
3. Doskonalenie umiejętności psychologicznych w PR (34 godz.)
A. Komunikacja interpersonalna
B. Umiejętności asertywne w relacjach interpersonalnych
C. Psychomanipulacje w relacjach międzyludzkich
D. Sztuka autoprezentacji
4. Kształtowanie ważniejszych instrumentów i technik PR oraz tworzenie tożsamości organizacji (8 godz.)
5. Oddziaływanie na ważniejsze segmenty otoczenia (6 godz.)
6. Media relations – współpraca z dziennikarzami i redakcjami (30 godz.)
7. Organizowanie działalności PR: fazy procesu PR (8 godz.)
8. Planowanie procesu PR (16 godz.)
9. PR organizacji różnych typów (10 godz.)
10. Kontrola powykonawcza w procesie PR (6 godz.)
11. Marketing partnerski, technologia informacyjna, prognozowanie (10 godz.)
12. Marketing partnerski: filozofia one-to-one marketingu (12 godz.)
13. Prognozowanie rynku i sprzedaży (12 godz.)
14. Seminarium dyplomowe (8 godz.)
Szczegółowy program studiów
Forma zaliczenia:
1. Praca pisemna
2. Praca dyplomowa