Cel szkolenia
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodami kreowania pozytywnego wizerunku instytucji oraz najważniejszymi technikami public relations. Zdobędą umiejętności opracowywania strategii public relations oraz organizacji działań PR w instytucji.
Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za utrzymywanie kontaktów z otoczeniem i chcących rozszerzyć swoja wiedzę oraz umiejętności z zakresu kształtowania reputacji instytucji publicznych.
Program
1. Czym zajmuje się public relations?
a. Public relations jako tworzenie reputacji
b. Etyka Public Relations
c. Public relations jako dialog z otoczeniem
2. Rola badań marketingowych w kształtowaniu PR instytucji
a. Funkcje badań marketingowych
b. Rodzaje badań marketinowych
c. Metody badania opinii
3. Identyfikacja wizualna instytucji
a. Determinanty wizerunku
b. Opracowanie materiałów promocyjnych - ulotki, informatory
c. Dress code pracowników administracji publicznej
4. Planowanie strategii PR
a. Wybór celów działań PR
b. Analiza potrzeb i możliwości partnerów zewnętrznych oraz wewnętrznych
c. Przygotowanie budżetu
d. Opracowanie programu i harmonogramu działań
5. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie PR
a. Proces komunikacji interpersonalnej
b. Bariery w procesie komunikacji w instytucji
c. Narzędzia komunikacji wewnętrznej
6. Efektywna komunikacja z partnerami zewnętrznymi
a. Identyfikacja najważniejszych partnerów instytucji, ich potrzeb i potencjału
b. Techniki komunikowania się z partnerami zewnętrznymi
c. Lobbying
7. Organizacja imprez PR
a. "Drzwi otwarte"
b. Konferencje
c. udział w imprezach targowych
8. Kontakty z mediami
a. Przygotowanie komunikatów informacyjnych do mediów
b. Kontakty z dziennikarzami
c. Przygotowanie do wywiadów
d. Organizacja konferencji prasowej
Metody
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń oraz testów, uczestnicy mają okazję przygotować własne projekty działań PR.