CeleNabycie umiejętności w zakresie właściwego doboru pracowników rozumianego, jako takiego dopasowania potrzeb i właściwości: jednostki (kandydata), zespołu, zadania oraz struktury organizacji, która skutkuje wzajemnym rozwojem organizacji oraz pracownika.
Szczegółowe informacjeKorzyści dla uczestników szkolenia:
Po realizacji szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- wymienić cele doboru personalnego
- rozróżniać proces rekrutacyjny i selekcyjny
- rozróżniać rekrutację wewnętrzną od zewnętrznej
- przeanalizować potencjalne korzyści i koszty rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej w swojej organizacji
- zdefiniować stanowisko pracy w oparciu o czynności zawodowe, formalne i nieformalne relacje pracownicze, strukturę i hierarchię organizacji, kulturę organizacji
- określić profil kompetencyjny potencjalnego kandydata
- przeprowadzić proces rekrutacji w sposób sukcesywny, budując jednocześnie pozytywny zewnętrzny wizerunek instytucji, organizacji
- trafnie dobrać strategię selekcji
- efektywnie zaplanować proces selekcji – uwzględniając wybór odpowiednich metod oraz ich kolejność
- dokonać analizy dokumentów aplikacyjnych, a na jej podstawie stworzyć hipotezy na temat funkcjonowania psychicznego kandydata
- zaplanować wywiad rekrutacyjny celem weryfikacji hipotez
- przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną w sposób profesjonalny
- stosować odpowiednie rodzaje pytań w zależności od etapu rozmowy
- być uważnym na swoje reakcje psychiczne i reakcje psychiczne kandydata w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej
- stworzyć test wiedzy
- zaplanować Assesment Centre
- diagnozować błędy poznawcze, jakim prawdopodobnie ulega w ocenie kandydata
- wymienić i opisać typu osobowości wg C.G. Junga z uwzględnieniem funkcjonowania jednostki o danym typie w relacjach pracownik-szef, pracownik-pracownik, pracownik-zadanie,
- tworzyć hipotezy dotyczące typu osobowości kandydata na etapie doboru
- wymienić i opisać role grupowe, mocne i słabe strony danej roli
- tworzyć hipotezy dotyczące grupowej roli na etapie doboru
- zastosować model Big Five w doborze pracowników
- weryfikować uczciwość kandydata
- podejmować decyzję w sposób indywidualny i grupowy
- poprawnie informować kandydata o przebiegu procesu selekcji i podjętej decyzji
- przygotować zespół i stanowisko pracy na przyjęcie nowego pracownika
- przygotować zespół i stanowisko pracy na przyjęcie pracownika, który awansuje
- wprowadzić nowego pracownika na stanowisko
Adresaci szkolenia:
- osoby pracujace w działach personalnych firm,
- specjaliści z zakresu HR,
Potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu:
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
Dodatkowe informacje:
W trakcie trwania szkolenia uczestnicy otrzymują wszystkie niezbędne materiały edukacyjne. Cena szkolenia obejmuje także serwis kawowy i lunch