CeleZmiana nastawienia i przyzwyczajeń w kontaktach z klientami. Wskazanie narzędzi wpływu i obrony, oraz wzmocnienie pozytywnych zachowań, wypracowanie konstruktywnych nawyków i zachowań w rozmowach i przekazywaniu informacji.
Profil słuchacza / wymogiHandlowcy, pracownicy działów sprzedaży
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia Profesjonalna postawa handlowa
Co to znaczy być profesjonalnym
Ocena swoich słabych i mocnych stron
Sztuka prezentacji
Język jako narzędzie wpływu w kontaktach handlowych
Sztuka prezentowania oferty językiem zalet dla klienta
Przygotowanie prezentacji - rodzaje notatek, budowanie struktury i treści
Mówienie językiem korzyści, czyli jestem doradcą
Radzenie sobie z zastrzeżeniami
Typologia klientów ze względu na sposób zbierania informacji
„Trudny" klient - sposoby współpracy - nasze własne ograniczenia
Zastrzeżenia- ich istota i rola
Komunikacja i asertywność
Co jest ważne podczas rozmów handlowych?
Sposoby współpracy z klientem agresywnym
Techniki asertywne jako zespół czynności pozwalających na unikanie agresji / ucieczki oraz element wpływu i obrony,
Odmowa, zamiana oceny na opinię - emocje, niezgoda / zgoda, moja opinia, zamglanie - możliwe, że..., poszukiwanie i uprzedzanie krytyki, granica
Autotest asertywności
Pułapki i manipulacje
Co zrobić, kiedy klient mówi „nie"- technika postępowania
Najczęściej spotykane sytuacje manipulacyjne i sposoby postępowania wobec nich
Budowanie własnej postawy - motywacji
Trudne elementy w pracy - stres i sposoby radzenia sobie z nim
Pozytywne nastawienie
Kreowanie wizerunku