CelePodniesienie poziomu wiedzy na temat czynników warunkujących skuteczną pracę zespołów zadaniowych. Zdiagnozowanie indywidualnego potencjału osobowościowego i motywacyjnego ułatwiającego sukces w pracy zawodowej. Zwiększenie poziomu umiejętności radzenia sobie z emocjami w okresie zmian. Nabycie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi. Zdefiniowanie podstawowych funkcji kierowniczych. Nabycie lub podniesienie stopnia
umiejętności przywódczych. Podniesienie poziomu odpowiedzialności za rezultaty działań własnych i współpracowników.
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia: 1. Podstawy autorytetu współczesnego kierownika.
• wzajemne oczekiwania lidera i podwładnych (lojalność dwustronna, identyfikacja ze wspólnymi zadaniami, gotowość do samodoskonalenia itp.) i ich wpływ na jakość współpracy w zespole.
• nowoczesne style kierowania podwładnymi.
2. Budowanie efektywnego zespołu zadaniowego:
• fazy rozwoju grupy zadaniowej.
• typowe problemy i przeciwdziałanie w poszczególnych fazach rozwoju zespołu.. • identyfikacja ról odgrywanych przez poszczególnych członków zespołu.
3. Etapy wprowadzania zmian i towarzyszące im problemy emocjonalne pracowników.
• symptomy typu motywacji pracownika do wykonywania zadań (ukierunkowana na osiąganie celów lub na unikanie porażek).
• znaczenie i ograniczanie patologicznych zjawisk w życiu grupy zadaniowe (wysoka absencja, duża rotacja pracowników, konflikty, lobbing).
• metody wzbudzania, utrzymywania i przywracania wysokiej motywacji do pracy: • podejmowanie trudnych decyzji dotyczących podwładnych (redukcja etatów, przesunięcia do innych działów, ograniczanie kompetencji, karanie).
• współczesne standardy wydajności i osiągnięcia techniki a ich wpływ na emocjonalne życie pracowników (poczucie przeciążenia, nadmiernej kontroli, zanik postaw kooperacyjnych, syndrom wypalenia itp.).
4. Asertywna komunikacja w relacjach międzyludzkich w firmie.
• Charakterystyka symptomów zachowań werbalnych:
• Charakterystyka symptomów zachowań niewerbalnych:
• Poziomy asertywności i ich wpływ na porozumiewanie się ludzi.
• Radzenie sobie z zachowaniami podporządkowującymi ze strony osób o różnym statusie.
• Kreatywne przyjmowanie krytyki.
• Aktywne poszukiwanie informacji zwrotnych o własnym postępowaniu.
• Skuteczne wyrażanie próśb i życzeń (jak mówić „tak”, jak mówić „nie”). Prezentacja własnych opinii i propozycji.
• Wycofywanie się z kłopotliwych sytuacji.
Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi