Szczegółowe informacjeStrategia marketingowa to plan realizujący cele biznesowe każdej firmy. Mając dobrą strategię, łatwiej jest stosować reklamę, manipulować ceną, zmieniać wizerunek firmy i marki, dopasowując się do ewoluujących potrzeb klientów. Strategia każdej firmy opiera się na zdobyciu, utrzymaniu i pozyskiwaniu kolejnych nabywców swojego produktu lub usługi. Jej bazą są działania, które spowodują wyróżnienie się na tle konkurencji i zdobycie trwałej przewagi rynkowej. Jej cele są długoterminowe, a nie nastawione na doraźne, chwilowe korzyści.
Strategia marketingowa to umiejętność przemyślanego i długotrwałego konkurowania na rynku, znajdowania nisz rynkowych, skutecznego zaspokajania potrzeb klientów w celu osiągnięcia oczekiwanych zysków i utrwalenia pozycji i wizerunku firmy w przyszłości. Jej skuteczność zależy od prawidłowego zintegrowania komunikacji marketingowej z procesem sprzedaży, wówczas przyniesie konkretne korzyści firmie (zysk) i marce (pożądanie).
Jak myśleć strategicznie? Jak analizować rynek, aby zawsze być o krok przed konkurencją? Jak projektować kreatywną strategię?
Rozwój następujących umiejętności:
Myślenia strategicznego
Wyznaczania przewagi strategicznej marki/firmy
Przeprowadzania analizy marketingowej
Projektowania strategii dla marki/przedsiębiorstwa
Wdrażania i egzekucji strategii do wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
Case studies
Brainstorming
Ćwiczenia praktyczne
Projektowanie skutecznej strategii marketingowej.
Miejsce szkolenia: Warszawa.