1) Proces szkoleniowy w organizacji
a) Efektywne szkolenie
b) Rola trenera w polityce szkoleniowej organizacji
c) Trener wewnętrzny a kultura organizacyjna firmy
2) Etapy realizacji szkolenia
a) Zanim dojdzie do szkolenia
- Badanie potrzeb szkoleniowych
- Metody pozyskiwania danych
b) W trakcie szkolenia
- Tymczasowe potwierdzenie efektywności szkolenia
- Co wykorzystam ze szkolenia? - plan czynności dla uczestników
c) Po szkoleniu, czyli ewaluacja
3) Projektowanie szkolenia spójnego z polityką szkoleniową organizacji
a) Formułowanie celów szkoleniowych, czyli co uczestnicy:
- muszą wiedzieć
- powinni wiedzieć
- mogą się dowiedzieć
b) Planowanie sesji szkoleniowych
c) Planowanie sesji ćwiczeniowych
d) Jak napisać dobry konspekt szkoleniowy?
4) Metody szkoleniowe – jak z nich korzystać?
a) Lodołamacze
b) Mini wykład
c) Studium przypadku
d) Dyskusje
e) Odgrywanie ról
f) Praca w grupach
g) Gry, zabawy
h) Burza mózgów
i) Akwarium
5) Materiały i pomoce szkoleniowe
a) Ogólne informacje na temat komunikacji wizualnej w organizacji
b) Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych
c) Przygotowanie prezentacji multimedialnych
6) Pierwsze minuty szkolenia
a) Autoprezentacja
b) Omówienie celów i programu szkoleniowego
c) Tworzenie klimatu bezpieczeństwa w grupie
d) Wypracowanie zasad pracy grupowej
7) Praca z grupą
a) Budowanie dobrej atmosfery podczas szkolenia
b) Sposoby aktywizowania uczestników
c) Skuteczna informacja zwrotna
d) Procesy grupowe
e) Etapy dynamiki grupy
f) Trudne sytuacje szkoleniowe
g) Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami szkolenia
8) Jak podsumować szkolenie?
9) Moje szkolenie - przygotowanie krótkiego wystąpienia i ćwiczenia przed grupą z użyciem kamery wideo. Informacja zwrotna