Cele szkolenia:
- zademonstrowanie obowiązujących standardów obsługi klienta
- ugruntowanie umiejętności w zakresie telefonicznej rozmowy handlowej z klientem
- poprawa osobistych umiejętności uczestników w zakresie komunikacji z klientem
- uświadomienie roli profesjonalnej obsługi klienta konkurencji dla rozwoju firmy oraz pracownika
- zapoznanie uczestników z technikami działania w zakresie obsługi klienta konkurencji
- prowadzenie profesjonalnych rozmów z klientem konkurencji
- przygotowanie do przejęcia klientów korzystających z usług i produktów konkurencji.
Grupa docelowa:
- Sprzedawcy, handlowcy prowadzący sprzedaż i obsługę do klienta biznesowego i indywidualnego
- Sprzedawcy, handlowcy prowadzący rozmowy w celu utrzymania obecnych i pozyskania kolejnych Klientów
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
- większa wrażliwość na potrzeby klienta konkurencji w zakresie jakości obsługi
- umiejętność zastosowania obowiązujących standardów obsługi klienta
- zastosowanie efektywnej komunikacji interpersonalnej w kontakcie z klientem konkurencji
- komunikatywne prowadzenie rozmowy z klientem obecnym i potencjalnym
- umiejętność radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z klientem konkurencji
- rozpoznanie typologii klientów
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientem znajomość technik pokonywania obiekcji i obaw klienta konkurencji
Tematyka szkolenia:
1. Co to jest profesjonalna obsługa klienta? Spełnianie oczekiwań klienta
2. Mowa ciała – gesty i zachowanie jako element pożądanego wizerunku
3. Czynniki wpływające na sukces w sprzedaży - zaraź klienta swoim entuzjazmem
4. Cecha – zaleta – korzyść – sprzedaż za pomocą języka korzyści
5. Sytuacja WIN - WIN czyli pierwszy w procesie budowania lojalności klienta
6. Aktywne słuchanie – jak prawidłowo zidentyfikować potrzebę klienta konkurencji
7. Źródła poszukiwania klienta konkurencji
8. Zasady pokonywania zastrzeżeń klientów konkurencji
9. Analiza SWOT oferty konkurencji
10. Co przekona klienta: dobra relacja, czy dobra oferta?
11. Strategie działania handlowca w stosunku do różnych typów klientów
12. Techniki zamykania sprzedaży
13. Budowanie długofalowych relacji z klientami obecnymi i nowopozyskanymi.
Metodyka szkolenia:
Szkolenie prowadzone w formie warsztatowo-ćwiczeniowej (studia przypadku, ćwiczenia indywidualne, projekty zespołowe, testy, dyskusje, prezentacje), wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych a za aktywność i wyróżnienie są nagradzani przez trenera prowadzącego.
Czas trwania :
2x8 h
Wielkość grupy:
Od 10 do 16 osób
Szkolenie prowadzi trener biznesu i praktyk. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi na kierunku zarządzania. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i profesjonalnej obsługi klienta a także aktywnej sprzedaży i skutecznego poszukiwania pracy. Z zamiłowaniem prowadzi szkolenia w bankach, jednostkach budżetowych, firmach prywatnych i innych jednostkach organizacyjnych.