Dzień I. Obsługa klienta i gościa firmy
- Etapy profesjonalnej obsługi klienta,
- Podstawy procesu komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna, rola pierwszego wrażenia, mowa ciała, techniki aktywnego słuchania),
- Elementy pozytywnej autoprezentacji,
- Trudne sytuacje i trudni klienci,
- Kontakt z klientami okazującymi negatywne emocje,
- Asertywność (modele asertywności, prawa związane z asertywnością, autorozmowa, techniki asertywności, podstawy treningu asertywności),
- Sztuka skutecznego komunikowania się przez telefon (język, słuchanie, tworzenie wizerunku, wymagania przy telefonicznej obsłudze klientów),
- Kodeks profesjonalnej obsługi klienta.
Dzień II. Efektywna organizacja pracy w sekretariacie
- Organizacja miejsca pracy (aranżacja przestrzeni, ustalanie priorytetów zadań, zarządzanie czasem, efektywne planowanie, „Savoir vivre” w firmie),
- Problemy interpersonalne w zespole (style i metody rozwiązywania konfliktów),
- Sposoby radzenia sobie ze stresem.
Współfinansowanie projektu zapewnia
Unia Europejska (70 – 80 %) w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego. Pozostałe koszty uczestnictwa w szkoleniu (20 – 30 %) pokrywają przedsiębiorcy wnosząc
wkład własny w postaci wynagrodzenia pracownika oddelegowanego na szkolenie.