Profil słuchacza / wymogiADRESACI: Studia podyplomowe adresowane są do nauczycieli wszystkich typów szkół. Pożyteczny też może być dla każdej osoby mającej kontakt wychowawczy z uczniami, np. dla pracowników świetlic szkolnych, socjoterapeutycznych, pracowników domów dziecka, pogotowi opiekuńczych itp.
CHARAKTERYSTYKA KIERUNKU:
Kluczowym elementem powodzenia przedsięwzięć wychowawczych, podejmowanych przez nauczyciela, jest poziom jego samowiedzy (w zakresie osobistych możliwości i ograniczeń) oraz umiejętność korzystania z własnych zasobów (norm, wartości, doświadczeń wychowawczych w roli ucznia itp.) Dobrą okazją do zdobycia i porządkowania wiedzy na temat samego siebie, jest sytuacja treningu psychologiczno-edukacyjnego. Uczestnicy mają tam okazję docierać do swoich często głęboko ukrytych i nieświadomych zasobów oraz uświadamiać sobie własne ograniczenia w kontaktach z ludźmi. Mogą też nauczyć się, jak w dojrzały sposób spożytkować własne doświadczenia wychowawcze z okresu, gdy sami byli dziećmi i uczniami.