Profesjonalna Ścieżka Trenera - Szkolenie dla Firm

Więcej informacji

Profesjonalna Ścieżka Trenera - Szkolenie dla Firm

  • Szczegółowe informacje Moduł I: Komunikacja – podstawowe narzędzie trenera.
    • Aktywne słuchanie
    • Parafrazowanie
    • Udzielanie informacji zwrotnej
    • Zadawanie pytań i poszukiwanie odpowiedzi
    • Pozytywne przeformułowanie
    • Komunikaty wspierające czyli język ciała
    • Język perswazji jako element oddziaływania na słuchaczy
    • Głos jako element budujący atmosferę na szkoleniu
    Moduł 2: Profesjonalne wystąpienia publiczne.
    • Jak efektywnie kreować swój wizerunek podczas wystąpień.
    • Techniki radzenia sobie z stresem oraz sposoby przełamywania barier.
    • Trema jako narzędzie wspierające a nie destrukcyjne.
    • Eustres i dystres w czasie szkoleń.
    Moduł III: Projektowanie i prowadzenie treningu.
    • Zdobycie wiedzy o naturze i składnikach procesu grupowego.
    • Pogłębienie rozumienia szkolenia jako interakcji treści merytorycznych i procesu grupowego.
    • Nabycie umiejętności adekwatnego stosowania różnorodnych form pracy z grupą.
    • Kształtowanie postaw troski o uczestników w kontekście realizacji celów szkolenia.
    • Elementarz trenerski – trening, uczenie, nauczanie.
    • Dobry początek – wprowadzenie, autoprezentacja, lodołamacze.
    • Informacja zwrotna podczas szkolenia i po szkoleniu.
    • Efektywne narzędzia w procesie pracy z grupą – wykład, dyskusja, casy, ćwiczenia.
    • Proces grupowy w trakcie szkolenia – fazy rozwoju grupy.
    • Techniki radzenia sobie z oporem w grupie.
    • Przygotowanie zajęć grupowych – pretesty jako informacja o poziomie uczestników.
    • Facylitacja, coaching, mentoring – motywacyjna rola trenera.
    • Uczenie się dorosłych – teoria Davida A. Kolba
    • Projektowanie wydarzeń treningowych
    • Transfer uczenia się – plan działania, indywidualne projekty, projekty grupowe.

    Moduł IV: Dynamika procesów grupowych oraz trudne sytuacje szkoleniowe.
    • Rozumienie procesu grupowego.
    • Cele grupowe – organizacyjne i personalne.
    • Przynależność i normy w procesie grupowym.
    • Struktura, status oraz role w procesie grupowym.
    • Homeostatyczny model procesu grupowego.
    • Interwencje trenera w odniesieniu do procesu grupowego.
    • Poziom energii i atmosfera w grupie.
    • Napięcia w grupie.
    • Opór w grupie.
    • Ćwiczenia energetyzujące i „przełamywanie pierwszych lodów” w pracy z grupą szkoleniową.
    • Trudne sytuacje szkoleniowe.
    • Negatywne odczucia uczestników szkolenia.
    • Przykłady trudnych sytuacji szkoleniowych.
    • Warunki zewnętrzne mające wpływ na szkolenie.
    Moduł V: Metody ewaluacji i oceny przeprowadzonych zajęć grupowych.
    • Przyswojenie pojęć używanych w procesie ewaluacji.
    • Przeanalizowanie modeli i poziomów oceniania treningów i szkoleń.
    • Poznanie technik ewaluacji treningów stosowanych na jej każdym poziomie.
    • Doskonalenie umiejętności konstruowania i stosowania arkuszy ewaluacyjnych.
    • Analiza sytuacji wymagających wprowadzenia zmian w przebiegu treningu.
    • Zidentyfikowanie własnych obszarów do dalszego rozwoju kompetencji w zakresie stosowania narzędzi do ewaluacji szkoleń i projektów.
Więcej informacji

Inne informacje związane z coaching