Profesjonalna Obsługa Klienta i Budowanie Relacji - Szkolenie
Szczegółowe informacjeDo kogo kierowane jest szkolenie:Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników biur obsługi klienta, którzy na co dzień „załatwiają” interesantów. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, na czym polega profesjonalna obsługa klienta i nauczą się jej zasad. Poznają mechanizmy prawidłowej komunikacji interpersonalnej, metody tworzenia przyjacielskiej, życzliwej atmosfery obsługi klienta oraz sposoby radzenia sobie z klientem trudnym. W zależności od grupy docelowej szkolenie może położyć większy nacisk na elementy sprzedażowe lub związane z obsługą klienta odwiedzającego firmę (obsługa serwisowa, reklamacyjna, rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez klienta, itp).
Cele szkolenia: Wzmocnienie pewności siebie i dostarczenie pomocnych narzędzi metodologicznych pozwalających na pielęgnowanie efektywnej współpracy z klientami. Uczestnicy szkolenia nauczą się aranżować spotkania biznesowe, prowadzić strategiczne rozmowy z klientami i swobodnie reagować na zmieniające się sytuacje marketingowe.
Nowoczesne podejście do klienta a jego oczekiwania
Co to znaczy być opiekunem klienta w mojej firmie?
Strategiczne znaczenie funkcji opiekuna klienta
Sukces osobisty i sukces firmy
Standardy obsługi – rzeczywistość a wymagania klientów
Rynek, na którym działa firma i rodzaje klientów
Moja firma w jej sytuacji rynkowej
Charakterystyka potencjalnego rynku (profil klienta, obszar, mocne strony i zagrożenia)
Konkurencja
Klasyfikacja i identyfikacja klientów
Co to znaczy „zorientowanie na klienta”?
Kim jest klient i dlaczego jest tak ważny?
Zaspokajanie potrzeb klienta, czy wyprzedzanie potrzeb klienta?
Nowoczesny sprzedawca a sprzedawca sprzed 10 lat
Nowe relacje z klientami
Klient częścią firmy (wykorzystanie metod prosumpcji w kontaktach z klientami)
Wizerunek własny i wizerunek firmy
Kreacja wizerunku własnego i wizerunku firmy: zachowanie, ubiór, wygląd, postawa, nastawienie psychiczne - wpływ na osiągniecie sukcesu w biznesie
Każdy opiekun kluczowych klientów ambasadorem firmy
Problem identyfikacji z firmą
Profesjonalna obsługa klienta
Pierwsze kroki - przygotowanie się do spotkania z klientem
Strategia nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami
Opracowanie strategii rozmowy dopasowanej do klienta (identyfikacja typu klienta)
Zbieranie informacji o kliencie i ich praktyczne wykorzystanie.
Docieranie do sedna problemu/sprawy klienta
Podstawowe zasady skutecznej komunikacji werbalnej, czyli „jak mówić, aby cię zrozumiano”
10 praktycznych rad przed spotkaniem
Merytoryczne przygotowanie się do spotkania z klientem (określenie celu następnego spotkania, przygotowanie listy pytań, przygotowanie oferty)
Kontakt bezpośredni z klientem - sztuka pozyskiwania uwagi i sympatii
Psychologiczne podstawy podejścia do klienta
Umiejętność słuchania jako podstawa konstruktywnego porozumienia
Tzw. „słowa-klucze” w kontaktach z klientem
Omijanie barier komunikacyjnych
Umiejętne wykorzystanie „mowy ciała”
Elementy komunikacji proksemicznej, czyli manipulowanie przestrzenią