Doskonalenie wizerunku Asystentki/ Sekretarki. Doskonalenie efektywności komunikowania się, budowanie trwałych relacji z klientem, tworzenia pozytywnego wizerunek firmy. Doskonalenie umiejętności radzenia sobie z różnymi typami klientów. Uczestnicy poznają sposoby techniki i budowania doskonałej komunikacji w recepcji oraz metody działania w sytuacjach trudnych
Poznanie sposobów:
-
pozytywnego oddziaływania na rozmówcę
-
wywierania wpływu na ludzi i efektywnej komunikacji
-
skutecznego prezentowania oferty
-
zwalczania obiekcji
-
zwiększania lojalności Klientów.
Rozwój umiejętności interpersonalnych, takich jak asertywność, zarządzanie czasem oraz radzenie sobie ze stresem.
Program:
Profesjonalny wizerunek Sekretarki / Asystentki
Jak cię widzą, ..."opakowanie"
Pierwsze wrażenie, prezentacja oferty firmy, autoprezentacja.
Doskonała Sekretarka - umiejętności sekretarki/asystentki.
Budowa wizerunku firmy na zewnątrz i wewnątrz.
Jak budować profesjonalny wizerunek własny, szefa, firmy?
Komunikacja interpersonalna w pracy Asystentki i Sekretarki
Skuteczna komunikacja. Dobre i złe nawyki komunikacyjne.
Komunikacja werbalna– aktywne słuchanie.
Komunikacja niewerbalna – mowa ciała.
Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
Prawa i techniki perswazji.
Zwroty „parzące” i „nęcące”.
Profesjonalna rozmowa telefoniczna (wykonywanie i odbieranie telefonów).
Pierwsze wrażenie, nawiązanie kontaktu.
Techniki wywierania pozytywnego wpływu.
Sposoby i techniki obsługi Klienta ( rozmowa przez telefon).
Przebieg rozmowy z Klientem, techniki angażowania rozmówcy.
Techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami.
Techniki przełamywania obiekcji i sprzeciwów Klienta.
Radzenie sobie z trudnymi, agresywnymi zachowaniami klientów.
Klient dobrze obsłużony orędownikiem naszej Firmy.
Asertywność Asystentki i Sekretarki.
Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami.
Na czym polega asertywność Sekretarki/Asystentki.
Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych:
- przedstawianie swojego stanowiska,
- mówienie „nie”,
- przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania,
- dbanie o swoje prawa,
- odpowiadanie na komplementy.
Zasady czasem w pracy Asystentki i Sekretarki.
Metody planowania czasu.
Podejmowanie decyzji oraz motywowanie siebie do lepszej organizacji.
Analiza „złodziei” czasu.
Wyznaczanie priorytetów.
Stres w miejscu pracy.
S tres pozytywny i negatywny.
Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia).
Certyfikaty:
Certyfikat VIDI
Metodologia:
Szkolenia VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Co oznacza, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
Szkolenie od samego początku ma postać praktyczną są to studia przypadków praktycznych. Odgrywanie ról, ćwiczenie prezentacji, autoanaliza w oparciu o realizowane w trakcie treningu nagrania video.
Teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia - 20 % czasu szkolenia
Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, gry sytuacyjne, autoprezentacja i odgrywanie ról - 80 % czasu szkolenia
Ze względu na małą grupę szkoleniową, ale również na fakt, iż szkolenie poprowadzi doświadczony praktyk, zazwyczaj poruszane są również inne, indywidualne problemy zgłaszane przez uczestników. Nasze szkolenia są elastyczne i dostosowują się do potrzeb uczestników, tak aby każdy z nich odniósł jak największe korzyści, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu efektywności.