Cele* Doskonalenie umiejętności komunikowania się z różnymi typami klientów
* Poznanie technik i narzędzi ułatwiających pracę na stanowisku sekretarki - asystentki
* Optymalne wykorzystanie kanałów informacyjnych jakimi są telefon, fax, komputer
* Doskonalenie umiejętności w zakresie optymalnego wykorzystania czasu pracy
* Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
* Doskonalenie image personelu pierwszego kontaktu
* Doskonalenie umiejętności poruszania się w etykiecie biznesowej
* Unikanie gaf w pracy i w towarzystwie
Szczegółowe informacjeCzas trwania: 2 dni (14 godz.)
Korzyści:
Umiejętności kreowania pozytywnego wizerunku siebie i firmy
Skuteczne działanie w sytuacjach trudnych i stresujących
Świadomość prezentowanego stylu bycia i jego wpływ na wizerunek firmy w oczach klienta
Planowanie, organizowanie i efektywnej wykorzystywanie czasu pracy
Doskonalenie umiejętności profesjonalnej obsługi komputera w pracy biurowej
Właściwy dobór metod, technik i form komunikowania się (usprawnianie procesu komunikacji)
Program:
Etykieta biznesu
Dobre obyczaje
Powitania, przedstawianie, tytułowanie
Precedencja w biznesie
Organizacja przyjęć
Sztuka dyplomacji na co dzień
Asystentka jako uosobienie misji firmy
Papieros, guma do żucia itp.
Reguły prowadzenia rozmowy
Niepożądane nawyki w rozmowie
Mowa oficjalna, a mowa potoczna
Poprawność języka i jej doskonalenie (gramatyka, stylistyka, akcent)
Umiejętność słuchania - kontakt wzrokowy i słuchowy
Co mówimy słowami, a co gestem, mimiką, strojem ?
Savoir-Vivr'e
Złote reguły dobrych manier w biznesie
Savoir-vivr'e w gabinecie dyrektora
Rola wyglądu w kreowaniu pozytywnego wizerunku
Strój kobiety biznesu - zasady doboru garderoby w zależności od okoliczności
Kolorystyka - pojęcia ogólne
Zasady makijażu klasycznego (makijaż naturalny)
Reguły obyczajowe związane z:
Powitaniem
Przedstawianiem
Tytułowaniem
Pierwszeństwem
Samochodem
Zarządzanie czasem
Metody i techniki planowania czasu
Hierarchizacja zadań
Złodzieje czasu
Kontakty interpersonalne Szef - Asystentka
Umiejętne przekazywanie poleceń szefa innym pracownikom - lojalność wobec przełożonego
Współpraca z szefem - prowadzenie terminarza szefa - ustalanie spotkań
Asystentka jako potencjalne źródło nieformalnej informacji - jak uniknąć niepotrzebnych konfliktów
Etyka zawodowa Asystentki
Sprawna komunikacja z Klientem, Współpracownikami i Szefem
Rozwijanie precyzji w komunikacji
Techniki poprawiające porozumiewanie się
Bariery komunikacyjne i sposoby ich likwidowania
Obsługa interesantów w kontakcie bezpośrednim
Przyjmowanie gości i interesantów w sekretariacie i gabinecie szefa
Przywitanie i przyjęcie gościa
Kreowanie odpowiedniego wrażenia i klimatu rozmowy