CeleCel studiów: dostarczenie wiedzy z zakresu prawa potrzebnej w działalności dziennikarskiej, wydawniczej, reklamowej oraz artystycznej.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych rozmaitych kierunków, zainteresowanych uwarunkowaniami prawnymi działalności artystycznej [twórcy, artyści, wykonawcy], dziennikarskiej we wszystkich rodzajach tej działalności - redaktorskiej, reporterskiej, fotoreporterskiej, śledczej i innej, wydawniczej w zakresie prasy, książek, radia, telewizji. Studia uwzględniają także wiedzę potrzebną do sprawnego prowadzania działalności reklamowej w prasie, agencjach reklamowych, przedsiębiorstwach.
Szczegółowe informacjeZakres tematyczny studiów:
- Prawo autorskie dla twórców, dziennikarzy i pracowników reklamy
- Formy prawne działalności artystycznej, wydawniczej i reklamowej
- Prawo pokrewne artystów, wykonawców i producentów
- Prawo komputerowe i prawo internetu - Prawo mediów
- Prawo prasowe
- Public relations a prasa
- Prawo reklamy
- Znaki firmowe, towarowe i inne oznaczenia handlowe w reklamie
- Umowy w prawie autorskim, prasowym, reklamie
- Rozwiązanie sporów w trybie mediacji
- Psychologiczne uwarunkowania odbioru przekazów reklamowych
- Etyka w prasie i reklamie