PROGRAM 1.Wstęp
skrótowe omówienie początków nowoczesnego prawa konsumenckiego.
2."Rękojmia i gwarancja" jako dwa uprawnienia chroniące konsumentów
- różnice,
informacje do jakich konsument ma prawo,
odpowiedzialność sprzedawcy
(omówienie tematu, przykłady, odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja).
3.Instytucje i organizacje konsumenckie działające w Polsce: Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, Rzecznicy Konsumentów – zakres ich działania
(omówienie tematu, przykłady, odpowiedzi na pytania uczestników).
4.Stały Polubowny Sąd Konsumencki i mediacje jako przykłady polubownego rozwiązania sporu między przedsiębiorcą a konsumentem
(omówienie tematu, przykłady).
5.Oznaczanie towarów ceną w świetle obowiązujących przepisów prawa
(omówienie tematu, odpowiedzi na pytania uczestników).
6. Inne oznaczenia: na znak bezpieczeństwa (ustawa o badaniach i certyfikacji), zasygnalizowanie ustawy mającej obowiązywać od 1 stycznia 2003 r. o systemie oceny zgodności.
7.Oznaczenia zewnętrzne przedsiębiorcy (ustawa – Prawo działalności gospodarczej) – sankcje karne za brak oznaczeń.
8. Szczegółowe warunki zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami
(omówienie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r, oraz zasygnalizowanie mającej obowiązywać od 1 stycznia 2003 r. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami).
9. Podsumowanie, zebranie najważniejszych wiadomości niezbędnych przy obsłudze konsumenta/klienta.