Prawidłowa Gospodarka Paletowa w Przedsiębiorstwie - Szkolenie
Cele* Przybliżenie wiedzy na temat wymogów i regulacji prawnych związanych z obrotem paletami
* Pragmatyczne rady w zakresie zarządzania paletami
* Sprawna i właściwa identyfikacja palet podrabianych i niskiej jakości
Profil słuchacza / wymogi* Kierowników magazynów i centrów dystrybucji
* Pracowników magazynowych
* Pracowników odpowiedzialnych za transport, spedycję i logistykę w firmie
* Pracowników działu zakupów
* Kierowców
* Pozostałych użytkowników palet
Szczegółowe informacjeLiczba godzin dydaktycznych: 6
Program szkolenia:
1. Charakterystyka najpopularniejszych i najczęściej występujących w obrocie typów palet (omówienie cech charakterystycznych, oznakowania, itp.)
Rodzaje występujących w obrocie towarowym palet z ich podziałem według różnych kryteriów (wielkości, materiału, pochodzenia)
Cechy prawidłowej palety EUR - wymiary, oznakowanie itp.
2. Gospodarka paletowa w Polsce – przedstawienie różnych systemów wymiany palet (palety własne, poole zewnętrzne/usługowe)
Systemy związane z obrotem palet funkcjonujące na polskim rynku
Schematy postępowania w poszczególnych systemach oraz ich mocne i słabe strony
3. Najważniejsze wymogi i przepisy prawne oraz zwyczaje rynkowe dotyczące obrotu paletami (w szczególności paletami EUR)
Polskie Normy
Karty UIC
Akty prawne
4. Dokumenty występujące podczas obrotu paletami (wzory procedur, instrukcji, kart rozliczeniowych itp.)
Podstawowe dokumenty związane z obrotem paletami w przedsiębiorstwie
Przykładowe procedury postępowania podczas oceny jakościowej oraz prawnej (legalność) palet
5. Najczęstsze problemy związane z gospodarką paletami w przedsiębiorstwach
6. Proponowane praktyczne rozwiązania „problemu podrabianych palet EUR”
Zaprezentowanie sposobów postępowania w celu rozwiązania problemów z paletami w przedsiębiorstwie
7. Analiza przypadków na podstawie materiałów fotograficznych. Praktyczne ćwiczenia i wskazówki w szybkiej ocenie i identyfikacji palet tych naruszających przepisy
8. Dyskusja – Omówienie problemów zgłaszanych przez osoby biorące udział w szkoleniu