2. Trzy typy osobowościowe - wzrokowcy, słuchowcy i kinestycy, czyli w jaki sposób odbieramy otaczającą nas rzeczywistość i jak komunikujemy się z otaczającym nas światem.
3. Predykaty w praktyce
4. Zaprogramowany świat, czyli poznanie typowych metafiltrów odpowiedzialnych m. in. za naszą motywację do podejmowania decyzji (np. o zakupie):
Autorytet wewnętrzny - autorytet zewnętrzny
Ja - inni
Podobieństwa - różnice
Do (dążenie) - od (unikanie)
Opcje - procedury
Ogólny - szczegółowy
5. Jak nie obudzić strażnika, czyli sprzedać nie sprzedając:
Presupozycje odnoszące się do procesów myślowych
Pozorny wybór
Presupozycje dotyczące przymiotników i przysłówków oraz stopniowania
Presupozycje dotyczące czasu
Implikacje z użyciem czasu
Implikacje z użyciem słowa "podczas, w trakcie" oraz "im...tym"
Implikowana jednoczesność
Implikowany skutek
Równoważnik kompleksowy
Metafory i cytaty
6. Podstawowe reguły wpływu społecznego, a techniki perswazyjne jako ich pochodna:
Reguła wzajemności
Zasada kontrastu
reguła niedostępności
Reguła społecznego dowodu słuszności
Reguła lubienia i sympatii
Reguła autorytetu
Reguła zaangażowania i konsekwencji
7. Techniki zwiększające skuteczność sprzedaży:
Z dobroczyńcy - żebrak
Drzwiami w twarz
Stopa w drzwiach
Ukryte koszty
Marchewka i kij
8. Struktura skutecznego tekstu perswazyjnego
Nadawca
Nagłówek
Pierwszy akapit
Tekst główny
Żądanie akcji
Podpis
Formularz
9. Perswazja w komunikacji niewerbalnej, czyli co mówi nasze ciało i jak to skutecznie wykorzystać w relacjach handlowych?
Wygląd osobisty
Postawa ciała
Kontakt wzrokowy
Gestykulacja
Uścisk dłoni
Operowanie przestrzenią
10. Manipulowanie w celu pozyskania zamierzonego efektu w relacji z Klientem, a sztuka budowania długofalowych relacji z Klientem.