-
Zdefiniowanie Zarządzania Zakupami w firmie, ich pozycjonowanie w procesie decyzyjnym i określenie wpływu i odpowiedzialności na wyniki firmy
-
Charakterystyka powiązań z powszechnie uznanymi systemami Zarządzania Jakością
-
Określenie zakresu przebiegu informacji w firmie, niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania całego łańcucha dostaw
-
Zrozumienie roli planowania/prognozowania na poprawność realizowanych zakupów
-
Omówienie wpływu sformalizowanych procesów, procedur i instrukcji na efektywność zakupów
-
Wpływ zakupów na zarządzanie zapasami. Metody pomiarów i kontroli
-
Podkreślenie możliwości wpływu zakupów na jakość obsługi klienta
-
Zdefiniowanie roli selekcji i doboru Dostawców
-
Omówienie prawidłowości procesu ofertowego, kryteria wyboru ofert, negocjacji ofertowych
-
Wybór najlepszych strategii logistycznych (JIT, KANBAN, VMI/SMI)
-
Kontrakty. Negocjacje kontraktów i ich zapisy
-
Zarządzanie kontrolą kosztów
-
Wsparcie dla firmy przy korzystaniu z rozwiązań zewnętrznych, standaryzacji, optymalizacji
-
Zarządzanie Zakupami a tradycyjne „Zaopatrzenie”
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na decyzje strategiczne w firmie
-
Podział na Zakupy Operacyjne i Taktyczne/Strategiczne
-
Korelacja nowoczesnego Zarządzania Zakupami z powszechnie znanymi Systemami Zapewnienia Jakości / Zarządzania Jakością
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na zewnętrzne i wewnętrzne możliwości standaryzacji, konsolidacji, outsourcingu, partnerstwa i kooperacji
-
Wpływ Zarządzania Zakupami na najważniejsze wskaźniki w firmie
-
Prognozowanie i cykl planowania
-
Parametryzowanie systemu (np. MRPII, ERP) i kontrola zmian
-
Rodzaje i metody generowania zapotrzebowania
-
Przebieg zakupów operacyjnych
-
Zarządzanie Zapasami i ich optymalizacja
-
Wskaźniki zakupów operacyjnych jako parametry miary ich efektywności
-
Obowiązki kupców operacyjnych pod kątem współpracy z pozostałą częścią firmy
-
Rola Procurement w Firmie i wsparcie dla realizacji Strategii / kierunku działań firmy
-
Weryfikacja rynku. Wybór strategii działania dostosowanej do możliwości rynku
-
Pre-selekcja, selekcja i wybór Dostawców
-
Podział Dostawców. Strategia działania
-
Szczegółowy proces audytu Dostawcy
-
Okresowa ocena Dostawcy. Wymagania firmy i norm Systemu zarządzania Jakością
-
Przebieg procesu ofertowego
-
Negocjacje
-
Kontrakty. Negocjacje, reguły, kryteria akceptacji zapisów
-
Zarządzanie wdrażaniem najlepszych rozwiązań logistycznych
-
Zarządzanie kosztami. Koncepcja Total Cost
-
Specyfikacje produktowe