Pozdniesienie Jakości Usług Czyli Obsługa Trudnego Klienta - Szkolenie
Cele- Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem, zwiększenie efektywności obsługi klienta.
- Przygotowanie uczestników do skutecznego rozwiązywania trudnych sytuacji podczas sprzedaży.
- Nabycie umiejętności skutecznej komunikacji z klientem oraz diagnozowania jego potrzeb.
- Poznanie podstawowych technik negocjacyjnych oraz wykorzystywania technik sprzedażowych w kontakcie z trudnym klientem.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie kierowane jest do wszystkich pracujących w bezpośrednich kontaktach z klientem, zajmujących się obsługą klienta i chcących doskonalić swoje umiejętności w tej dziedzinie.
Szczegółowe informacjeINTERAKTYWNA FORMA WARSZTATÓW:
Program szkolenia obejmuje zintegrowany proces szkoleniowy obejmujący wykorzystanie takich metod jak:
- wykład,
- dyskusja grupy na omawiany temat,
- studia przypadków,
- zajęcia praktyczne – warsztaty, scenki.
PLAN SZKOLENIA:
1. Kto jest Twoim klientem? Typologia klienta. Kto to jest trudny klient? Zachowania typowe dla trudnego klienta i czynniki sprzyjające „stworzeniu sobie” klienta trudnego.
2. Rola komunikacji (pierwsze wrażenie, parafraza, aktywne słuchanie, mowa ciała, itp) w kontakcie z klientem.
3. Profesjonalna obsługa, czyli cała prawda o uwodzeniu klienta.
Jak zapobiegać niezadowoleniu klienta. Modele zachowań sprzedawcy skuteczne w profesjonalnej obsłudze klienta.
4. Kilka słów o technikach sprzedaży. Granica pomiędzy sugestywną sprzedażą, a manipulacją.
Stosowanie reguł etyki biznesu w sprzedaży.
Wizerunek Front Officer'a, wizerunek miejsca pracy, a obraz i marka Twojej firmy
5. Postępowanie w przypadku reklamacji i zażaleń. Zachowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
6. Style negocjacji i ich uzależnienie od sytuacji i dostosowane do klienta.
7. Techniki negocjacyjne – dobry, zły policjant, technika obiadu, technika kanapki, front rosyjski, brak kompetencji i inne.
8. Sposoby radzenia sobie ze stresem i emocjami – swoimi i klienta.
DOŚWIADCZONY TRENER:
Trener biznesu, wykładowca akademicki, doktorantka, specjalista w temacie zarządzania, technik sprzedaży, komunikacji oraz umiejętności interpersonalnych. Z powodzeniem łączy wiedzę z doświadczeniem zdobytym podczas pracy zawodowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zarówno szkoleń, jak i wykładów oraz ćwiczeń na wielu uczelniach wyższych. Lubi pracę z ludźmi i to że każda grupa, którą szkoli jest inna. Cechują ją duże umiejętności nawiązywania kontaktów, szybka weryfikacja i analiza informacji, dokładne słuchanie oraz szybka i sprawna reakcja na postawy słuchaczy.
Prowadziła szkolenia w projekcie „AKADEMIA HOTELARZA”, w którym brały udział osoby pracujące w hotelach na terenie całej Polski.