Profil słuchacza / wymogiStudia przeznaczone dla osób zarządzających lub zamierzających w przyszłości zarządzać firmą turystyczną, które posiadają już ogólną wiedzę z zakresu zarządzania. Studia dają podstawę wiedzy na temat rynku turystycznego, obsługi ruchu turystycznego, rodzajów turystyki oraz ukierunkowują na problematykę funkcjonowania firmy na dynamicznie rozwijającym się rynku turystycznym.
Szczegółowe informacjePRZEDMIOTY
- Podstawy organizacji i zarządzania
- Wybrane zagadnienia prawa (cywilnego, gospodarczego, pracy)
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Rachunkowość
- Podstawy turystyki i zasady jej finansowania w Polsce i Unii Europejskiej
- Organizacyjno-prawne podstawy funkcjonowania firmy turystycznej
- Struktury organizacyjne firmy turystycznej
- Funkcje i zadania komórek organizacyjnych firmy turystycznej
- Historia turystyki, hotelarstwa i gastronomii
- Socjologiczna i psychologiczne aspekty funkcjonowania firmy turystycznej - Zarządzanie jakością usług turystycznych
- Usługi hotelarskie w Polsce
- Zarządzanie hotelem, motelem, campingiem, polem namiotowym, gospodarstwem agroturystycznym - Międzynarodowe systemy hotelarskie
- Prawne i ekonomiczne podstawy funkcjonowania hotelarstwa
- Organizacja i technika pracy w hotelarstwie
- Marketing usług hotelarskich i gastronomicznych
- Zasady żywienia i technologie gastronomiczne oraz żywienie w turystyce
- Kuchnie narodowe i regionalne
- Ubezpieczenia w turystyce
- Wykorzystywanie systemów informatycznych w turystyce, hotelarstwie i gastronomii
- Biznes plan firmy turystycznej
- Seminarium dyplomowe