CelePodyplomowe Studium Promocji Wiedzy o Polsce ma na celu zagwarantowanie poszerzenia wiedzy o Polsce niezbędnej do pracy w przedstawicielstwach gospodarczych i dyplomatycznych za granicą oraz w instytucjach krajowych rozwijających szerokie kontakty międzynarodowe oraz powinno przyczynić się do poprawy obrazu Polski. Uczestnikom z zagranicy studium oferować ma szeroką paletę informacji dotyczących naszego kraju, jego historii, specyfiki gospodarczej i kulturowej, tak aby stali się oni specjalistami, swobodnie poruszającymi się we wspomnianych obszarach tematycznych.
Profil słuchacza / wymogiKandydatami na Podyplomowe Studium Promocji Wiedzy o Polsce mogą być przede wszystkim obcokrajowcy pracujący, inwestujący lub zamierzający inwestować w Polsce oraz obywatele Polski, którzy w swej pracy zawodowej zajmować się będą promocją Polski w świecie.
Szczegółowe informacjeCelem studiów jest wykazanie gospodarczego, politycznego i społecznego potencjału naszego kraju, przez zaoferowanie słuchaczom nowoczesnej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Stworzony obszar edukacyjny i organizacyjny, wzajemnie się uzupełniając, zagwarantują zdobycie komplementarnych informacji dotyczących Polski jako państwa na rynku europejskim i światowym.
Cele organizacyjno-logistyczne:
- Promocja Polski i polskiej gospodarki jako miejsca inwestycji kapitałowych - przygotowywanie informacji nt. warunków inwestycji w Polsce. Kontakty z organizacjami przedsiębiorców w Polsce i odpowiednimi instytucjami, (urzędy wojewódzkie oraz marszałkowskie, samorządy) - Wspieranie i doradztwo dla biznesmenów szukających rynku zbytu w RP. Referowanie zagadnienia prywatyzacji w Polsce, np. przygotowywanie informacji nt. oferty prywatyzacyjnej, gromadzenie informacji nt. o przebiegu prywatyzacji, własności państwowej oraz tzw. corporate governance - Zachęcanie zagranicznych firm do inwestycji w Polsce przez całościowe ukazywanie i tłumaczenie procedur inicjowania działalności gospodarczej. - Pomoc w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy polskimi a unijnymi podmiotami gospodarczymi i kulturalnymi.
- Współpraca w organizacji seminariów na tematy gospodarcze i kulturowe.