Podyplomowe Studia Akademia Menedżera Personalnego
CelePoszerzenie profesjonalnych kompetencji potrzebnych do:
* formułowanie i wdrażania strategii zarządzania ludźmi
* zatrudniania i zwalniania pracowników
* projektowania i wdrażania systemów kompetencji, oceniania potencjału i efektów pracy
* projektowania i wdrażania systemów motywowania i wynagradzania
* projektowania i wdrażania systemu rozwoju pracowników
* poprawy komunikacji wewnętrznej
* organizowania sprawnej pracy służb personalnych
* skutecznego kierowania zespołem pracowników
PraktykiStudia organizowane są we współpracy z naszym długoletnim partnerem, Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie (I miejsce w rankingu niepublicznych szkół wyższych).
Profil słuchacza / wymogiPrezentowany program Studiów Podyplomowych Akademia Menedżera Personalnego oferuje: uporządkowaną wiedzę o nowoczesnych koncepcjach zarządzania zasobami ludzkimi, narzędzia i metody jej praktycznego wykorzystania, doskonalenie i rozwój potrzebnych umiejętności HR a także analizę najlepszych praktyk HR. Proponowany program ma nie tylko rozwinąć profesjonalne kompetencje uczestników ale także przygotować ich do pełnienia roli doradcy i partnera biznesowego dla kadry menedżerskiej.
Studia przeznaczone są, dla osób zainteresowanych podniesieniem poziomu praktycznych umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi, dla tych, którzy poszukują nowoczesnej wiedzy i nowoczesnych narzędzi w HR.
Szczegółowe informacje
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnego uczestnictwa (studia przypadków, ćwiczenia, rozwiązywanie problemów i testów) z wykorzystaniem przykładów z praktyki oraz z bogatego doświadczenia prowadzących. Prowadzącymi są konsultanci i trenerzy zarządzania zasobami ludzkimi o dużej praktyce w organizacjach gospodarczych oraz menedżerowie HR z wiodących polskich przedsiębiorstw.
MODUŁ I Strategiczne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
integracja procesów zarządzania zasobami ludzkimi z procesami biznesowymi
kształtowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii rozwoju firmy
wdrażanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi
zrównoważona karta wyników jako sposób pomiaru efektów zarządzania zasobami ludzkimi
MODUŁ II Kultura Organizacyjna
Czas trwania: 1 dzień
Zakres:
charakterystyka kultury organizacyjnej
profile kultur organizacyjnych
ocenianie kultury organizacyjnej
nowe rodzaje kultur: priorytet klienta, jakości, doskonalenia, uczenia się
działania ukierunkowane na zmianę kultury i postaw pracowników
Komunikacja Wewnętrzna
Czas trwania: 1 dzień
Zakres:
rola komunikacji w biznesie
wartości firmy a komunikacja
kultura firmy a komunikacja
korzyści z komunikowania programu restrukturyzacji, wartości i kultury firmy
proces planowania komunikacji wewnętrznej
MODUŁ III Zarządzanie Ludźmi w Procesie Zmian
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
przygotowywanie zmian - aspekt prawny, ekonomiczny, organizacyjny, społeczny
audyt personalny - diagnoza zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
identyfikacja obszarów niedopasowania zasobów do celów i strategii firmy
restrukturyzacja zatrudnienia - planowanie ilościowych oraz jakościowych zmian
przywództwo w procesie tworzenia i zmian
psychologiczne podejście do uczestników zmian
planowanie i wdrażanie działań osłonowych
komunikacja wewnętrzna podczas procesu zmian
MODUŁ IV Role i Zadania Służb Personalnych
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
HR jako partner biznesowy - główne role i zadania
rola partnera strategicznego - działania HR wspierające realizację celów biznesowych
rola doradcy - działania wspierające kadrę menedżerską w zarządzaniu zespołami
rola administratora - sposoby i narzędzia usprawniania administracji kadrowej
usprawnianie organizacji pracy służb personalnych
standardy profesjonalnych wymagań dla menedżerów i specjalistów HR
wizerunek własny menedżera HR
MODUŁ V Zarządzanie Kompetencjami Pracowników
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
istota kompetencyjnego podejścia do zarządzania ludźmi
analiza pracy w organizacji
rodzaje kompetencji
projektowanie zarządzania kompetencjami - procedura, definiowanie kompetencji i poziomów oceny
wdrażanie zarządzania kompetencjami - kompetencyjne opisy stanowisk pracy, metody pomiaru i oceniania kompetencji pracowników, wykorzystanie wyników oceny kompetencji
zagrożenia w systemowym zarządzaniu kompetencjami i sposoby ich eliminowania
MODUŁ VI Rekrutacja i Selekcja
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
budowa systemu rekrutacji i selekcji - główne elementy
planowanie zapotrzebowania na pracowników
zastosowanie modelu kompetencji w procesie rekrutacji i selekcji
rekrutacja - źródła i sposoby pozyskiwania kandydatów
metody i narzędzia selekcji kandydatów
procedury i programy adaptacji pracowników
zwalnianie pracowników - powody oraz metody
MODUŁ VII System Ocen Pracowniczych
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
cele systemów ocen pracowniczych
projektowanie i wdrażanie systemów ocen okresowych - etapy
metody doboru kryteriów oceny efektów pracy
metody doboru kryteriów oceny potencjału pracowników
procedura i narzędzia oceniania
sposoby ewaluacji systemu ocen pracowniczych
MODUŁ VIII Rozwój Pracowników
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
metody badania potrzeb rozwoju zawodowego
zarządzanie talentami
planowanie rozwoju kadry menedżerskiej i specjalistów
szkolenia - analiza potrzeb, formy realizacji i sposoby oceny efektywności szkoleń
pozaszkoleniowe formy rozwoju - coaching i mentoring
ścieżki karier
zarządzanie wiedzą
MODUŁ IX Systemy Motywacyjne
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
strategiczne podejście do systemu motywacyjnego
uwarunkowania motywacji pracowników
integrowanie potrzeb pracowników z potrzebami firmy
bodźce materialne i niematerialne
sposoby diagnozy systemu motywacyjnego
projektowanie systemu motywacyjnego
MODUŁ X Zakładowe Systemy Wynagradzania
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
cele zarządzania wynagrodzeniami
wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania strategii i polityki wynagradzania