Podyplomowe Biznes turystyczny w Unii Europejskiej
Szczegółowe informacjePRZEDMIOTY*
Blok I Strategia działań Wspólnoty Europejskiej i Unii Europejskiej na rzecz turystyki:
- prawo turystyczne w UE.
- definicje pojęć z dziedziny turystyki i hotelarstwa,
- prawo wspólnoty europejskiej i unii europejskiej dotyczące sektora turystyki,
- wspólnotowe programy oraz przedsięwzięcia na rzecz turystyki
- wspólnotowe działania związane pośrednio z turystyką
- wkład UE i innych organizacji międzynarodowych w rozwój turystyki w skali świata,
- wspieranie rozwoju turystyki wewnątrz-europejskiej przez UE oraz organizacje międzynarodowe
- podstawowe wskaźniki rozoju turystyki wewnątrz-europejskiej.
Blok II Międzynarodowe sieci i systemy hotelowe:
- istota hotelarstwa - tendencje rozwoju,
- kategoryzacja hoteli,
- istota i przesłanki hotelarstwa sieciowego,
- marketing na rynku hotelarskim,
- systemy hotelarskie,
- problematyka lokalizacji i klasyfikacji systemów hotelowych,
- charakterystyka wybranych systemów hotelowych: mariott, intercontinental, hilton, cendant, , best western, qubus,dorint, choice, accor, starwood, carlson, club meditteranee, itp.
- hotelarstwo sieciowe w Polsce.
Blok III Gospodarka turystyczna w UE
- optymalizacja podatkowa w turystyce i hotelarstwie,
- finansowanie i realizacja inwestycji hotelarskich,
- pozyskiwanie funduszy z unii europejskiej na finansowanie turystyki i wdro-żenie innowacyjnych rozwiązań,
- problemy sprzedaży produktu hotelarsko-turystycznego poprzez systemy rezerwacyjne (działanie platform rezerwacyjnych, hotelowe programy rezer-wacji on-line),
- pms elektroniczne systemy zarządzania hotelem, obiektem turystycznym i obiektem gastronomicznym,
- przewodowa i bezprzewodowa komunikacja w hotelu,
- promocja i wizerunek turystyki i hotelarstwa w mediach elektronicznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii,
- globalne wyzwania i zagrożenia dla rozwoju turystyki w UE i na świecie.