Szczegółowe informacje„Nie wystarczy mieć dobry produkt, trzeba umieć go jeszcze sprzedać”.
To tylko jedna z koncepcji marketingu, który najczęściej kojarzony jest z umiejętnością promowania i sprzedawania wytworzonych produktów. Szersze jego rozumienie zakłada, iż koordynuje działania produkcyjne, promocyjne i sprzedaż (w tym politykę cenową). Celem jest zaspokojenie potrzeb zbadanego wcześniej klienta.
Marketing staje się, zatem częścią zarządzania firmą. Służy skutecznemu działaniu na rynku konkurencyjnym. Marketing posiada tak fundamentalne znaczenie, że nie może być rozpatrywany jako oddzielna funkcja. Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku, z punktu widzenia klienta: Klient nie kupuje produktu, klient kupuje korzyści!
W praktyce życia gospodarczego widać doskonale, iż trwałe sukcesy na rynku odnoszą te firmy, które doceniają wagę i znaczenie marketingu.
Cel kursu:
wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu teorii i praktyki marketingu,
poznanie i wykorzystanie zasad oraz narzędzi nowocześnie rozumianego marketingu,
zyskanie umiejętności używania narzędzi, metod i technik pracy osoby odpowiedzialnej za marketing w firmie,
przygotowanie do aktywnego planowania i realizacji strategii marketingowej.