Planowanie, Projektowanie i Prowadzenie Szkoleń w Firmie - Szkolenie
Szczegółowe informacjeOpis szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla pracowników działów kadr oraz osób, które chcą realizować szkolenia wewnętrzne w firmie przy zaangażowaniu obecnych pracowników
Dzięki szkoleniu pracownicy:
zwiększą swobodę i pewności siebie w realizowaniu zadań szkoleniowych
uzyskają sprawności w uczeniu innych pracowników firmy
nauczą się prowadzić atrakcyjne i skuteczne szkolenia
dowiedzą się jak profesjonalnie przygotować szkolenie
nauczą się zarządzać grupą szkoleniową i zrozumieją mechanizmy psychologiczne zachodzące w tej grupie
będą sobie dobrze radzić z własnymi emocjami i stresem
zdobędą umiejętności zachowania się w trudnych sytuacjach w czasie szkolenia
uzyskają doświadczenia oraz informacje zwrotne związane z radzeniem sobie z zadaniami trenerskimi w czasie zajęć
zaplanują swój program indywidualnego rozwoju osobistego i zawodowego
Metody szkoleniowe
Prezentacja audiowizualna
Ćwiczenia i prezentacje uczestników – każdy przygotowuje własny moduł
Analiza warsztatów przedstawionych przez uczestników
Informacje zwrotne od trenerów – ocena mini-szkolenia
Style pracy trenera - jak znaleźć najbardziej odpowiedni dla siebie styl trenerski?
2. Specyfika grupy szkoleniowej
Proces grupowy i funkcjonowanie grupy
Dostosowanie elementów szkolenia do etapu rozwoju grupy
Reguły skutecznego uczenia się
Uwaga uczestników podczas szkoleń
Stany emocjonalne uczestników i grupy w trakcie treningu
Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z grupą
3. Budowanie własnego autorytetu
Autoprezentacja
Skuteczne porozumienie się z grupą
Reagowanie na trudne sytuacje podczas szkolenia
Spójność zachowań trenera
4. Metody szkoleniowe
Praktyczne poznanie metod szkoleniowych:
wykład i prezentacja, dyskusja moderowana, grupy zadaniowe, demonstracje, sesje pytań i odpowiedzi, studia przypadków, symulacje, odgrywanie ról, szkolenia przeprowadzone w oparciu o komputer, ćwiczenia przełamujące lody, ćwiczenia pobudzające kreatywność, gry, techniki relaksacyjne
Instruowanie uczestników szkolenia – rodzaje instrukcji i sposoby ich podawania
Co to znaczy profesjonalna facylitacja:
Rola facylitacji
Zbawienne efekty dobrej facylitacji
Kompetencje i metakompetencje – specyfika ich kształtowania i nauczania
Dobór metod szkoleniowych pozwalających na zrealizowanie celów rozwojowych
Ćwiczenia praktyczne:
Konstruowanie ćwiczeń i gier
Prowadzenie treningu w oparciu o wybraną metodologię
5. Motywowanie uczestników szkolenia
Zawieranie kontraktu z grupą
Motywujące prowadzenie zajęć
Udzielanie informacji zwrotnych ćwiczącym (pochwały, interwencje i krytyka)
Angażowanie uczestników do aktywności
6. Wykorzystanie środków wizualnych w szkoleniu
Rodzaje środków wizualnych (plakat, slajd, prezentacja, film, flipchart, etc.)
Techniki przeprowadzania prezentacji
Struktura prezentacji
Mowa ciała podczas prezentacji – mity i rzeczywistość
7. Planowanie sesji szkoleniowej
Fazy treningu
Zawartość merytoryczna treningu
Układanie sesji treningu – plan i konspekt zajęć
Ćwiczenia praktyczne:
Układanie sesji szkoleniowych mających zrealizować różne cele rozwojowe
8. Trudne sytuacje na szkoleniach i zastosowanie strategii asertywnej przez trenera
Mapa najczęściej spotykanych trudności podczas szkolenia
Postępowanie z obiekcjami uczestników szkolenia i stawianie granic w relacjach z grupą
Analiza wybranych sytuacji
Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas prowadzenia szkoleń
Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich